Gå til innhold

hvor gammel anbefaler dere at baby er når man drar til syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kan jo ikke ligge i solsteken me en baby, men vil habdet kjekkest mulig for både babyen og oss. Drar ike til syden bare for å gjøre det, hvis det blir slitsomt for baby og stress for oss liksom. Har vurdeet juni når han er 5 mnd, men helst oktober når han er 9 mnd eller januar når han er 12 mnd. Hva er mest praktisk. Noen med erfaringer? Samboer er redd det bare skal bli styr om han er for liten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at de bør være minst 4 år jeg da men..

Men sånn utifra det du nevner, så ville jeg nok tatt januar egentlig.. Juni kan det jo være veldig varmt.. Ser for meg at det er litt enklere når de er 12 mnd..

Skrevet

Hei, Vi var i syden med vår elste sønn når han var 3 mnd, 10 mnd og 1,5 år. D var mest avslappende for oss da ha var 3 mnd han sov mye og vi fikk kost oss ute å spise vær kveld. Var mest styr før han begynnte å gå. Han er tung å bære og nyskjerring og putter gjerne alt i munnen når de krabber. 1,5 Var de bare kos for han bading hele dagen. Vi har dratt steder det ikke er alt for varmt. Anbefaller startour senter eller sunwing senter. veldig barnevennlig også når det gjelder mat til de små

Skrevet

alt går er mitt syn på denne saken..

Snuppa her er 5 måneder og vi reiser til syden neste uke :) Men vi har vært på flere reiser allerede..

Ikke noe problem, med litt ekstra planlegging..

Men kanskje greit å ikke velge de varmeste stedene - de små kan jo uansett ikke være i sola!

GOD TUR!!

Skrevet

Hei. Jeg titter innom fra BIM. Vi reiser til Kypros i slutten av juli og jenta er da en mnd. Vi reiser til et anlegg star tour har, og det er åttende året på rad vi drar dit.

Jeg har vært litt fram og tilbake ang å reise så tidlig. Har snakket både med helsesøster og barnelege om dette. De mener at det ikke er noe galt i å reise med baby så tidlig så lenge man tar forhåndsregler om f.eks å ha babyen i skyggen.

God tur! :-)

Skrevet

Har reist med barn på 3 mnd, 6 mnd, 1 år, 2 år, 3 år osv...

3 mnd og 3 år var det desidert letteste:)

Skrevet

Vi reiste når snuppa var 5 mnd -gikk helt greit, men hun hadde akkurat begynt å jobbe med å åle seg på gulvet så ble litt utålmodig av å ligge rolig i skyggen på stranda.

Reiste da gutten vår var 12 mnd og han hadde da ikke begynt å gå enda, var i det hele tatt en bedagelig unge som ikke krabbet mye enda heller. Så derfor var han fornøyd med å sitte å leke under en parasoll. Hadde han vært en mer bevegelig unge ville det nok blitt mye jobb å holde han unna sola hele tiden. For de skal jo helst ikke være mye i direkte solstek.

Så har troen på at 5 mnd blir lettere enn unger i full fart ved 9 og 12 mnd.

Men jeg tror i det hele tatt at ferie med barn funker fint og blir koselig, bare man er inneforstått med at det blir en helt annen type ferie enn når man reiste uten barn. Mindre tid til avslapping, det kanskje ikke går å gå ut og spise på kveldene om barnet ikke sovner i vogna osv. Man må bare tilpasse seg så blir det deilig for alle.

Skrevet

tror jeg villa ha ventet til barnet var minst 3 mnd, med tanke på kolikk, og at de har fått de første vaksinene: Ellers er det vel opp til hver enkelt. Man tilpasser vel ferien barnas behov på de ulike alderstrinnene. Har nettopp kommet hjem fra sydenferie med 9 mnd gammel baby. Gikk veldig fint, og alle koste seg. Vi gikk ut og spiste hver kveld mens baby sov i vognen. Men ble ikke mange minuttene på solstolen gitt. Heldigvis trives vi selv med aktiv ferie, så vi fartet rundt i stedet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...