Gå til innhold

Sove i voksipose inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra å sove mange timer i slengen har gutten på 4 mnd begynt å styre rundt i sengen og våkner av at det er ubehagelig og kaldt. kan voksiposen (en easygrow pose egentlig, men husker ikke hva annet jeg skal kalle den enn voksi) brukes i sprinkelsengen eller blir det for varmt inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper at noen kan svare da jeg har hatt en gutt med hoste i ej god stund nå. Hørtes værre ut i natt etter han kom seg ut av dynen og lå på kortsiden av sprinkelsengen. Huff, får så vondt av han. Våknet kald og grinete.

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvor varmt/kaldt dere har det på soverommet om vognposen hans blir for varm.

Jeg ville nok heller kjøpt en "sovepose". Vi har kjøpt på H&M og er veldig fornøyd med de.

Skrevet

Voksiposen er vel egentlig bare beregnet på bruk i kuldegrader, så vil tro det blir altfor varmt. Anbefaler at du heller kjøper nattpose. Kan kjøpes i babybutikk, H&M, Ikea eller på nettet (for eksempel www.going.no). Har veldig gode erfaringer med nattpose.

Skrevet

Har denne easygrow posen selv, og den er utrolig varm! Guttungen min kunne ikke ha mer enn strømpebukse og body når vi trillet tur (om vinteren!) i den posen. enda var han svett i håret når jeg tok han ut..... Tror ikke den puster så godt egentlig.

gjør som de sier: kjøp nattpose

Skrevet

Tusen takk for svar dere!

Ble ulltrøye og ullstrømpebukse inatt, så får jeg gå til anskaffelse av sovepose imorgen!

Tenkte først å holde vinduet åpent og få det ekstra kaldt, men klarte ikke tanken på at han skulle få det for varmt. Da er det bedre å stå opp og bysse en kald gutt i søvn en ekstra natt!

Bestilte ullpysj fra nøstebarn også, han kaver slik at jeg ser for meg en vridd pose. Vi får se!

Kjenner at jeg er en smule hysterisk førstegangsmamma noen ganger!

Skrevet

vi er vel alle litt "hysteriske" noen ganger.. men heller det, enn å overse noe.. :)

Jeg ville bare si at jeg har veldig gode erfaringer med sånn sovepose. Vesla her er en skikkelig mark, og jeg fant henne mange ganger uten dyne, med hodet ned mot ben enden (heter det det??..) av senga.

Etter vi begynte med pose så ligger hun roligere, sover bedre og sparker ikke dyna av seg (og dermed trenger ikke jeg å bekymre meg for dyne over ansiktet osv)

Den fra HM er ganske tykk synes jeg - så når jeg bruker den holder det som regel med et teppe i tillegg. Men det kommer selvfølgelig litt an på hva du har på i tillegg (vi bruker bare en body - eventuelt pysj med lange bein hvis det er ekstra kaldt). Har en annen sovepose (kan være greit med to, for hvis det skjer et uhell og den må vaskes er det ikke alltid den er tørr til kvelden) som er mye tynnere og bedre - men denne er arvet så jeg vet desverre ikke hvor den er fra. Ser for meg at babyshop og lignende butikker har sånne..

Skrevet

Hadde vår i pose i natt, er på overnattingsbesøk og det var bare 10 grader på soverommet. Men likevel ble det for varmt, og hun svetta masse. Pga en dekekt varmeovn, var det enten 20 eller 10 grader. Slo den på og la henne oppå dyna i vogna si med et ullteppe over.

Skrevet

Førstemann sov i en voksi classic hele vinteren, med ullpysj i. Da hadde vi vinduet åpent på soverommet. Det var helt genialt, han var aldri kald!

Skrevet

Vil bare legge til at når det er varmere i rommet, er H&Ms soveposer helt geniale. Noen er vatterte, andre ikke. Vi elsker dem, storebror har aldri brukt dyne - jeg ser rett og slett ikke behovet. Pose er både mer praktisk og tryggere! IKEAs er også fine, men de går ikke så langt opp i størrelsen som H&M.

Skrevet

Her har lillesnuppa sovet i voksi classic-posen sin siden fødselen, men nå har vi alltid vinduet åpent. Men jeg har jo både ulldyna og bomullsdyna til voksiposen, så jeg bare bytter ut dyna inni avhengig av om det var som kaldest i vinter eller nå når det begynte å bli mildere. Gjorde dette med førstemann også, og var aldri plaget med at de sparket av seg dyna. Og heller ikke med at de snur seg fra rygg til mage i søvne heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...