cadence Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Tips til å kunne gi MME raskt og uten altfor mye pes om natta? Hvor mye kan lages istand på forhånd med andre ord. Kan jeg blande mme i kaldt vann og bare varme opp ved mattid? Hun nekter å ta flaske, hun vil ha fra kopp. Ser meg nødt til å kutte ut ammingen som hovedernæring for vesla for det begynner å gå på helsa løs her. Ingen problemer med melkeproduksjon eller ammeteknikker, men jeg orker ikke mer. Mangelen på søvn driver meg til vanvidd! Tutta har passert 5 mnd, får grøt til frokost. Sviskesaft serveres flere ganger for dagen. Har mye luft på natta, men får Infacol 5-6 ganger i døgnet. Grønnaktig bæsj hver dag eller annenhverdag, varierende konsistens...
mamman til Fillip Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 tips 1: kok vann på kvelden å lag sett porsjonsvis i kjøleskap. varm opp vannet i micro til rett temperatur å bland i pulver, ferdig:D tips 2: kok vann å avkjøl, ha dette på en termos så det holder seg kaldt. Ha en vann koker på nattbordet å sett på den, bruk blandemetoden for å få riktig temperatur. Også lurt å ha ferdig oppmålt mengde med pulver så det bare er å helle oppi:) kokt- nedkjølt vann holder i 24t i kjøleskapet:)
NiT&miniputt Skrevet 29. mars 2011 #3 Skrevet 29. mars 2011 Kjøp Philips vannkoker som har 40 graders innstilling. Vannet kan kokes opp på forhånd om en vil ha kokt vann og så bare settes på 40. Kjapp og god vannkoker. Bruker den funksjonen også til baking. Aldri angret på det kjøpet! Ca 699,- om jeg ikke tar helt feil.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Du kan jo koke opp vanlig mengde vann på kvelden og avkjøle til riktig temp før du blander ferdig mme. Da kan du helle over på riktig antall flasker og sette i kjøleskapet. Da er det bare å kjøre i mikroen 20 sek før maten er klar.
To små tuller Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 Begynner å bli en stund siden jeg ga MME på natten nå (sluttet med nattmåltid da de var 10 uker), men jeg hadde kaldt, sterilisert vann på flaska i kjøleskapet. Kokt vann på termos som jeg fylte på flaska, så det riktig temp, og ferdig oppmålt pulver i beger som jeg helte i: Rist og mat - tok null tid. Det er veldig heftige diskusjoner om det er trygt å varme opp ferdigblandet MME, - se flaskedebatten her på DB.
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 30. mars 2011 #6 Skrevet 30. mars 2011 Her er mitt beste mme på natta-tips: Før jeg legger meg så varmer jeg 240 ml vann opp til bittelitt mer enn drikkeklar temperatur og tar det på en liten termos. Den tar jeg med inn på soverommet sammen med en tom flaske og en beholder som inneholder oppmålt mengde mme-pulver. Når minsten våkner, så heller jeg vannet over i flaska, heller over pulver og rister. På 1-2-3 er flaska klar (Jeg råder deg til sterkt til å venne henne til flaske om du ikke skal amme mer... Lykke til! =)
tenshi89 Skrevet 30. mars 2011 #7 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har kokt vann på en kanne i kjøleskapet. Så jeg tar bare ca 150 ml og blander ut med pulver kaldt. Setter i kjøleskapet. Da er det bare å stå opp ta ut flasken. Varme i 30 sek i mikro og gi. Flasken står der i ca 4 timer bare. Du kan også bare kjøpe de ferdig blannede porsjonspakken du får kjøpt i matvare butikken. Tømme over på en flaske og sette i kjøleskapet. Da er det bare å varme opp. En sånn pakke kan stå 1 døgn i kjøleskap tror jeg det var. Så de er greie å bruke kun til natten
Gjest Skrevet 30. mars 2011 #8 Skrevet 30. mars 2011 Jeg koker vann på kvelden og fordeler i alle flaskene og sette i kjøleskapet. Når mini skal ha mat så tar jeg bare ut en flaske, varmer i micro og tar i pulver. Det hele tar kanskje 2 minutt
Gjest Skrevet 30. mars 2011 #9 Skrevet 30. mars 2011 På nattbordet: Termos med kokt varmt vann, flaske med kaldt kokt vann, tom flaske, en liten bolle til å tømme litt vann i hvis du bommer med temperaturen ved blanding (i allefall til å begynne med) og pulver... Jeg har en kurv som jeg fyller med dette og tar med når jeg legger meg.. Blandet mme skal ikke stå mer en maks 2 timer...
1jente2gutter Skrevet 30. mars 2011 #10 Skrevet 30. mars 2011 Har ferdig laget mme i kjøleskap og varmer det opp i en avent matvarmer.Lager mme samme kveld. Mange sier at en ikke skal gjør det,men på sykehus lager di klar for 1 døgn om gangen........
mamman til Fillip Skrevet 30. mars 2011 #11 Skrevet 30. mars 2011 man skal jo ikke lage mme å så varme opp igjen, eller la den stå mer en i 2t! det tar deg dessuten maks 10 sek ekstra å helle ferdigoppmålt pulver over i flaska ETTER vannet er varmet opp, å det klarer man! enguttebabytil; da lurer jeg litt på åssen sykehus det er? mini her å fikk mme på sykehuset men de lagde for hvergang! å de var strenge på at den ikke skulle stå til neste måltid om ikke alt ble brukt.
*NordNorge* Skrevet 30. mars 2011 #12 Skrevet 30. mars 2011 Æ måla opp rekti mengde vann i flasken og har i litt malt, før æ lægg mæ før natta. Så, når jenta våkna, så bare varma æ den i mikroen til rett temp, å har i pulver,shake, shake å drikk
lillenims Skrevet 30. mars 2011 #13 Skrevet 30. mars 2011 Spør helsesøster om nattavvenning. Det er meget mulig du kan nattavvenne nå, og i såfall er det kanskje det enkleste på litt lengre sikt Jenta mi ville ha pupp et par ganger om natta etterhvert (jeg begynte med nattamming da hun var 6 mnd, lang historie...), og det var jo greit, men når hun fort kunne bruke et par timer på å svne etterpå så var det IKKE greit. Det tok to kvelder med pappa-trøst når hun gråt, så sov hun natta gjennom, dvs som regel avbrutt av en løs smokk 1-2 ganger, men det tar 30 sekunder å fikse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå