Gå til innhold

Graviditet og trening...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har alltid vært veldig aktiv og trent mye. Vil gjerne fortsette å være aktiv i prøveperioden og den eventuelle graviditeten. Hva tenker dere om trening i forhold til prøving/graviditet? Hva jeg har lest er det mest positivt (forbedret blodsirkulasjon mm).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Titter innom fra 1.tri :)Trena masse den måneden jeg ble gravid, og spiste kjempesunt ;) trener fortsatt, men litt mindre intensitet stort sett :) og ikke like ofte, rett og slett fordi jeg er dødstrøtt og sliten :) menmen :P lykke til :)

Skrevet

Jeg er sikker på at trening bare er positivt under prøving.

Alltid trent ganske bra (Selv om jeg enda ikke har klart å bli gravid på snart 1års prøving!!hehe), Min beste måte å få ut frustrasjon, og god medisin for alle gangene det ikke lykkes.

Eneste jeg har lest, er at driver man trening a là maraton løping, så kan dette noen ganger virke negativt inn på syklusen o.l..

Skrevet

Bare positivt! Var hos legen i går, og hun sa at man skal fortsette å trene hele svangerskapet, men at man må ta hensyn til de signalene kroppen gir, og passe på at man ikke blir overopphetet. Jeg trener fast 2-3 ganger i uken, har gjort det hele prøveperioden, og har fortsatt de første ukene av svangerskapet. Er veldig trøtt som ei til her skrev, så det blir nok litt mindre fremover, for så å komme sterkere tilbake i 2. trimester når trøttheten gir seg :-). Og det er bare 5 uker til!

Skrevet

Jeg anbefaler deg også å gå inn på minmage.no, samt å lese bloggen til cathrine: cathrineslilleboble.blogg.no

På begge disse sidene ligger det masse nyttig informasjon, tips og øvelser.

I mitt forrige svangerskap jogget jeg til jeg var seks mnd på vei ca 4 ganger i uka. Da ble det for tungt. Men jeg forsatte å trene styrkeøvelser, samt å gå en times tur 3-4 ganger i uka.

Skrevet

Jeg synes kiropraktoren min som er spesialisert på gravide sa det veldig bra. Trene og spise sunt er det beste du kan gjøre for ditt ufødte barn og deg selv.

Du lærer å kjenne kroppens signaler bedre.

Kroppen din blir psykisk og fysisk bedre rustet til en fødtsel som blir som en hard treningsøkt.

Gravide blir ofte i bedre form når de trener under graviditeten enn før.

Det eneste jeg fikk beskjed om når jeg spurte hvor grensen gikk var å holde meg unna å trene så hardt at jeg fikk blodsmak i munn. Og under sykling, jogging osv burde jeg ligge på nivå slik at jeg kunne klare å føre en kort samtale samtidig. Også etter 1.trimester unngå helst for mye trening der jeg lå på ryggen.

Ellers var det bare å kjøre på og jeg gjorde mere "skade" og jeg ikke trente.

Skrevet

Takk for fine svar!

Da gleder jeg meg til å fortsette å trene. Føler at det er viktig å ha noe annet å fokusere på enn bare det å prøve å bli gravid. Kan jo være ganske frustrerende til tider og da trenger jeg avreagere meg med en treningsøkt ;)

Skrevet

Er så enig med deg! Deilig å avreagere med en joggetur når det blir for mye baby og testetanker:) Det hjelper mot det meste og jeg er overbevist om at kroppen er mye bedre rustet for ni mnd som gravid om man er trent også.

Skrevet

Er nok bare sunt å trene ja!

Jeg prøver å komme meg på treningsentret 3-4 ganger i uka,er veldig godt å fokusere på noe annet enn babylaging ;)

Håper å kunne fortsette også etter jeg blir gravid (var grusomt trøtt sist)

Lykke til sportye prøvere :-)

Skrevet

Det høres ut som trening er tingen :)

Har ikke for vane å bevege mitt legeme så fryktelig mye mer enn nødvendig :P

Siden vi starte med prøvingen har jeg tenkt ofte på å begynne.

Frykter at jeg kommer til å gå opp VELDIG mange kilo når jeg blir gravid. Har allerede klart å få 10 ekstra siden i sommer :( Så er allerede på god vei til å bli veldig stor.

Dette motiverer, så jeg starter treninga til uka!!

Håper det hjelper på prøvinga og satser på at ett sundt svangerskap er like om hjørnet =)

Lykke til alle !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...