Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Prøver her også

Jeg har fått svar på første hcg måling den var på 5853. Jeg hadde første dag på siste mens 10 februar, etter min beregninger var jeg 6+1 når jeg tok bl.prøven. Jeg var på tidlig ul når jeg var 6 uker og der så de kun plommesekken uten forster, så da var det en av to, enten var jeg ikke så langt på vei eller så hadde "prossesen" stoppet opp.

Er det andre som har målt hcg og kan si noe om dette er høyt nivå? Vil så gjerne glede meg over dette svangeskapet også, men stresser litt da jeg har småblødninger... Lurer også på fra når man skal begynne å "telle" 1 uke etter eggløsning?

Fortsetter under...

Du har vel tatt en blodprøve til? jeg tok i uke 7+0 og da var målingen 34000 og når jeg var 7+4 og da var den 48000. Det viktigste er at det stiger.

man regner jo ukene fra sist mens da er man 1 uke, når du skulle ha fått mens, men ikke fikk det er du 4 uker og 5 uker når du har gått en uke over forventet mens. Håper du ble klokere ;) Lykke til.

Annonse

Jeg har nettopp målt hcg-verdier. Hadde første blødningsdag i siste mens 29. januar. Tok hcg-måling 20. mars. Den viste 37 477. To dager senere viste den 53 253. Den 20. mars fikk jeg tatt en ultralyd, etter en liten blødning, og da fant legen kun en fostersekk med plommesekk i, uten foster. De kunne iallefall ikke se noe foster. Dagen etter den siste målingen fikk jeg telefon fra sykehuset, hvor jeg fikk beskjed om at dette var en "inntakt graviditet". Jeg jublet og ble kjempeglad. En halv time senere fikk jeg telefon fra samme lege som sa at det kunne tyde på en MA allikevel. Snakk om å gå fra topp til bunn på null komma niks. Fikk beskjed om å ta ny hcg-måling igjen idag. Skal ringe til sykehuset i morgen og høre resultatet. Dette har vært en tøff og laaaaang uke med mye grubling og usikkerhet.

Har lest hcg-verdiskjemaer og funnet ut at variablene er store, og som det sies over her; en økning er det viktigste. Ønsker deg lykke til og håper du snart får vite om alt er ok. Jeg har selv hatt en MA med utskrapning tidliger + har verdens skjønneste lille gutt. For meg er usikkerheten det absolutt verste.

Det så ut som om dette var et midt på tre HCG nivå, ikke superhøyt men høyt nok. Jeg hadde en UL i uke 5+5, da var det kun en plommesekk men ingen foster. I uke 7+1 var det hjerte og et foster med riktig størrelse. HCG var da allerede ca. 2000 i uke 4, men dette var veldig høyt. Har også opplevd en MA (oppdaget dette pga en liten blødning) og da hadde fosteret stoppet opp i uke 6, dette var i uke 9. Så jeg har opplevd både lykke og skuffelse. Hvordan er det med symptomer ellers? Jeg hadde ingen symptomer da jeg hadde en MA nemlig. Så, for å gi deg et realistisk svar, dette kan gå begge veier. Krysser fingre og tær for deg og at blødningen ikke betydde noe og at alt er i skjønneste orden!

Hei.

Jeg er helt forvirret når det gjelder dette med hcg. For jeg følte meg dårlig, å gikk til legen for å få tatt blodprøver - og det skulle også bli tatt hcg. Dette var mandag i forrige uke. På torsdag tok jeg urintest, og fikk at jeg var 1-2 uker på vei, kunne ikke tro det, så tok en ny på fredag og fikk samme svar. Ringte legesenteret i dag, for å få svar på blodprøvene. Men nei, jeg hadde ingen utslag på hcg, den var kun på 0.1og det ble regnet som negativ. Så da dro jeg til lege og fikk tatt urinprøve på nytt, også denne var positiv. Tok ny blodprøve i dag, så får vite svaret i morgen eller torsdag - så nå krysser jeg bare fingrene for at alt er vel...

Men lurer på om hcg produseres lengre i urin enn i blod, dersom man har mistet.....? Om dette ble forståelig.

Hei

Takk for mange svar. Har bevisst holdt meg litt unna internettet da jeg surfer alt for mye på dette nå;)

33 jeg er ikke så god på dette, men trodde nivået ville visees begge plasser men er ikke sikkert. Har du fått noe mer svar?

Jeg hadde som sagt 5832 torsdag 24.03, onsdag 30.03 var jeg oppe i ca.13000 så nivået stiger. Var en periode stresset fordi jeg trodde den skulle dobles hver 3 dag, men leste at når den er over 6000 er det ca hver fjerde dag. Jeg har den siste uken fått veldig gjenkjennede symtomer:kvalme, så hvis jeg ikke er gravid er jeg syk!!! Magen vokser også, tro det eller ei, så er ganske sikker på at det går rett vei nå. Legen skulle sende meg på en tidlig ul til for at jeg skulle få se litt mer, klarer ikke helt å falle til ro..

Så bra at du har hatt en så fin stigning! Og bra at du har symptomer også. Lykke til på UL, håper du ser en baby og et bankende hjerte! Hvis du har tid, kom innom og oppdater etter at du har vært på UL :) Det ser i hvertfall ut som om dette skal gå bra!

Jeg har fått tatt en ny blodprøve, og den viste "bare" noe i overkant av 300 - men sist hadde jeg jo 0.1 - så jeg vil tro at det går rette veien her også. Har mistet alle symptomene som jeg hadde for 2 uker siden, med svimmelhet og kvalme. Nå er jeg bare trøtt, men tror kanskje det har sammenheng med at jeg jobber nattevakter. Er veldig redd for at det skal skjære seg denne gangen - men det har ikke gjort det før på mine to svangerskap, så krysser fingrene også denne gangen.

Å så må jeg bare tro at jeg kun er knappe 4 uker på vei, og at urintesten slo ut før blodprøven. Har tatt en ny urintest hos lege, som også var positiv. Hm - føler meg virkelig litt "hønemor" allerede. Så vidt blitt gravid, tre urinprøver og to blodprøver. Men nå har jeg bare lyst å ta en til blodprøve for å se om hcg nivået stiger. Men kan jo ikke renne ned på legesenteret heller, så får bare smøre meg med tålmodighet :)

Når har du termin?

Lykke til hos deg også :)

Annonse

Jeg er nå 11 uker på vei og er heldgivis mer avslappet nå enn i starten(hadde jo en MA forrige svangerskap). Det er bare nå at man blir glad for å være kvalm ja :)

3<3 - håper spiren sitter hos deg. 300 er et bra tall så tidlig i hvertfall!

3<3 Må si som lillevenn at det høres ut som du er i starten på svangerskapet, og verdiene dine er jo bra så tidlig:) Du har to fra før av, er de gamle?

Lillevenn33: Ja må si at når det ble som det ble denne gangen er jeg veldig glad for kvalmen. Var du langt på vei når du hadde MA? Det er ikke så lenge til du er over i 2 trimester, det må være godt..

Jeg hadde ikke blødninger og slikt med førstemann som blir 2 år nå i mai, men var veldig kvalm da også. Jeg er litt roligere nå, håper jeg får en innkalling til ul fra sykehuset i løpet av neste uke og at ul kan vise oss en liten baby med et bankende hjerte:)

Ja, har to fra før, og de er 4 og 6 år gamle :) Nå blir det en nr med ny mann, og vi gleder oss masse. Men spent på hvordan det blir for de to andre jeg har, for de er så tett og innmari gode venner. Blir spennende å se hvordan de vil reagere på en ny i huset :) He he, ser ut som jeg bare har funnet meg en ny mann for å bli gravid med, men er ikke slik altså... var sammen med barnefar til de to andre i nesten 12 år, og det tok slutt for lenge siden, og også han er i nytt forhold :)

Hei

Jeg skal føde i Drammen, nytt sykehus for meg fødte på Ullvål sist gang, så er litt spent. Lurer på om det tar lang tid før jeg blir innkalt håper ikke det. Hvor skal dere andre føde?

Blir spennede å se hvor de stor reagere ja:) Er jo sikkert litt stas med en liten en!! Jeg har en gutt som blir ca. 2,5 når den nye babyer kommer er veldig spent på hans reaksjon!

Jeg skal føde på Ullevål. Var du fornøyd med Ullevål sist? Jeg vet ingenting om Drammen men det er sikkert bra. Håper du blir innkalt snart, ellers går det vel an å ta en telefon til sykehuset for å spørre eller ringe til gynekologen for å få UL der? Uansett, hvis du er mye kvalm, så håper jeg at det er et godt tegn. Har du fått resultatet av den nye hcg prøven din?

3<3, de store barna synes sikkert det er veldig stas med ny baby! Reaksjonen til en 2-åring er vanskelig å forutsi men store barn synes som regel det er kjempestas!

Hei

Nei har ikke tatt flere prøver. Skal ringe fastlegen eller sykehuset i morgen om jeg ikke har hørt noe.

Ullvål var bra det. Hadde ikke noe å sammenlikne med, men var veldig ok med hotellet og at man kan være sammen. Jeg er fortsatt kvalm, og blødningene har sluttet så er ved bedre mot for hver dag:)

Går det bra med deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...