Gå til innhold

Hva syns dere om et kvinnelig frieri?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å fri til samboeren min igjennom flere år, men så er jeg litt redd for at han vil bli snurt hvis jeg tar fra han frieriet? det er jo tradisjonellt mannens oppgave..

 

Hva syns dere?

og er det noen damer som har fridd til sin mann her? Hvordan ble det motatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fridde og det ble meget godt tatt i mot!! :-D

 

Vi giftet oss 8 mnd senere og har vært lykkelig gift i snart 4 år nå. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fridde til samboeren min for snart 3 år siden, og vi skal gifte oss om 2 mnd :)

 

Jeg valgte å gjøre det fordi han har vært gift før og han følte da egentlig et press på at han måtte fri, så jeg tenkte jeg skulle la han slippe. Hadde ikke spurt om jeg var redd for at han skulle si nei. Han ble veldig positivt overrasket, og sa selvfølgelig ja ;)

 

Han hadde selv begynt å tenke på hvordan han kunne fri til meg men han var egentlig glad for å slippe det hele. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvordan dere fridde til mannen? Hadde dere ringer? og hvordan var settingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er anonym 2058.

 

Vi valgte oss ringer sammen dagen etter at jeg fridde.

 

Frieriet skjedde hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje tradisjon i overklassen i victoriatiden at kvinnen skulle gå hjelpeløs rundt og vente på en manns frieri, men jeg syns det er sykt at jenter går og venter på ham i 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fridde i påsken faktisk, hadde kjøpt ett påskeegg... Inni påskeegget var det endel godteri og ringene da:) Valgte å kjøpe ringene på forhånd, da det ville endt opp med at jeg måtte ha valgt dem ut uansett (egentlig like greit, sia jeg er enormt kresen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fridde vel ikke i den forstand, men vi ble enige om det etter forslag fra meg. :)

 

Å fri når man har bodd sammen i flere år, har barn osv ble for meg helt meningsløst.

 

Forslaget mitt ble uansett godt motatt og vi har vært gift i fire år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare spurte om han ville gifte seg med meg. Det var på en biltur og han sa ja med en gang.

Vi giftet oss 3 mnd senere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som startet tråden her...

Så dere tror ikke mannen blir snurt hvis jeg rett og slett bare spørr om vi skal forlove oss snart? hehe.. Skal nevnes at vi har snakket en del om giftemål og han har sagt han vil vi skal gite oss.. vi har bodd sammen i fire år og vært sammen enda lengre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir sikkert snurt hvis du kommer ham i forkjøpet, hva med å sende ut noen følere og sjekke om han kanskje pønsker på noe. Bortsett fra det blir han sikkert bare glad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på et tradisjonelt frier syns jeg det skal være tradisjonelt. Slik det fungerer nå med at de fleste er samboere e.l. når de blir gift syns jeg ikke frier passer helt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det er litt harry når damer frir. Virker litt sånn desperat, i tillegg til at det setter mennene i et litt negativt lys..."umandiggjør" dem på en måte. Blir litt sånn ille berørt både på damenes og mennenes vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg er i et forhold med en kvinne, så hos oss blir det et kvinnelig frieri uansett :P men vi er strengt tatt enige for lengst om at så fort økonomien tillater det blir det ringer og bryllup. Husker ikke hvem som brakte temaet på banen først, en dag var vi bare enige og begynte å titte på ringer og kjoler. Litt synd at det ikke ble mer romantikk og spenning rundt det, men siden vi begge har ganske sterke meninger hva ringer etc. angår er det egentlig enklest slik :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...