Gå til innhold

første legetime

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal til min første legetime i morgen, og lurer da på hva som kommer til å skje der. Er det noen som kan gi meg en "forklaring" på hva som kommer til å skje..? Skal jeg ha med urinprøve eller ikke? Er det noe annet jeg må tenke på?

på for hånd takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143081148-f%C3%B8rste-legetime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Var på min første legetime for en uke siden og da fylte vi ut det skjemaet som man har med seg under hele graviditeten (husker ikke hva det heter i farta), hun tok en gu for å kjenne hvor stor livmoren var og målte blodtrykk.

Det skulle egentlig taes blodprøver også, men de kunne ikke taes før i uke 12, så jeg må tilbake om 4 uker:)

Urinprøve skulle jeg ha med, men det glemte jeg rett og slett.. Kom plutselig på det 1 time før jeg skulle til legen, og det er ganske vanskelig å få seg selv til å tisse på kommando...:P Så urinprøve fikk jeg beskjed om å ta med når jeg skal inn å ta blodprøver:)

Lykke til imorgen!:)

Urinprøve SKAL vel alltid tas med til alle legetimer.

Ellers er det blodprøve, en prat med legen, GU er vel utgått hos mange leger/gammel kontrolltime, sjekke blodtrykk, viktig å vite sykdomshistorikk fra begge sider, om det er noe fare for noe arvelig sykdom. Ellers er det vel ok

Gjest Mirakel i magen 25.11.2011 <3

Man MÅ ikke ta GU og celleprøve. Det er helt opp til den enkelte det :)

På min første legetime var jeg 5+0 og da tok vi alt av blodprøver + en urinprøve. Så pratet vi masse og legen sendte inn en søknad om fødeplass for meg. Vi tok ikke blodtrykk og det var heller aldri snakk om noen arvelige sykdommer, så det er tydeligvis litt forskjell på hvordan ting gjøres rundt om kring :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...