Magneta <3 mamma <3 Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Lurer litt på hvordan det er med lagring og nedfrysing av mm. La oss si at jeg pumper en natt, kan jeg da fylle på med melk jeg pumper neste natt i samme flaske? Dette står da i kjøleskapet hele tiden. Hvor lenge kan melken lagres i kjøleskapet? Kan jeg fryse melken som har stått i kjøleskapet "en stund"? Hva fryser dere melken i ? Kan man varme opp/ bruke igjen mm som har vært varmet opp og satt i kjøleskapet igjen?
*Nøtta* Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Melken kan stå i kjøleskapet i 3-5 døgn.(min tålte kun 2) Har du planer om å fryse den så ville jeg ikke latt den stå i kjølen mer enn absolutt nødvendig. Her lot jeg det jeg pumpet ut om morgenen stå til kvelden,for så å fryse det når ejg hadde en ny "fersk" ladning klar,den stod da til neste morgen igjen for deretter å bli frosset.. på den måten hadde jeg alltid fersk melk tilgjengelig. Som morsmelkgiver så kan man ikke blande melk fra to datoer. Jeg har blandet melk fra ulike pumpinger,men ikke fra to døgn til hjemmebruk. Jeg fryser melken i avent sine melkebeger,men har også en del urinbeger fra apoteket som er godkjent til formålet. Nei,du kan ikke varme opp mm,for så å sette den i kjølen igjen til senere bruk. Den må brukes med en gang. www.ammehjelpen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå