Gå til innhold

FYY for en dårlig mor!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Persille☠Kadalma

Jeg sier fy og fysj, og jeg røykte i mange år før jeg ble gravid. Tok 3 røyk etter jeg fant ut jeg var gravid, så sluttet jeg og har holdt meg unna siden.

 

Ellers enig med 20.55, du har en forferdelig holdning HI. Regner med du vet bedre, når du føler du må forsvare valgene dine.. Fint at du har sluttet å røyke nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

flott HI, du har sluttet med røyken ;) Jeg er en helt vanlig alminnelig mamma... som har røyket i mine svangerskap og etter fødsel med alle mann.

 

3 flotte barn på 10, 7 og 2 år ;) ingen med astma, skolevansker eller noen andre "feil"..

 

Ja, det er egoistisk å røyke, ja jeg har fått nok kjeft av alle rundt meg. men mine barn har det godt og de er friske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er en dårlig mor.... Jeg ville ikke sagt det direkte om du ikke selv hadde brakt det på bane.

 

Røyke under graviditet?? Og til alt overmål skryte av det???

 

Og dette med å la babyen ligge i vippestol, foran TV'n, ikke gidde å vaske sutten.... Ja, i mine ører høres du ut som en som ikke gidder å ta morsrollen på alvor. Det er mye jobb med baby, men man vil jo det beste for barnet sitt?? Og de tingene du ramser opp syns jeg er direkte sløvskap, koster så lite å gjøre disse småtingene skikkelig.

 

Hvis det å ha disse tingene "på stell" for deg er å være perfekt - så JA, jeg er en perfekt mor! Lillegullet mitt skal ha KUN det beste!

 

Så FY DEG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om babyen din er frisk nå, så kan du tenke deg hvilken pine du utsatte han for når du tok deg en røyk i svangerskapet. Har du sett videoen av UL når ei dame tar seg en røyk? Barnet har det ikke bra. Så om jeg smekker ungen min hardt på hånden så vil han ikke få synlige skader i fremtiden. MEN, jeg gjør han vondt i det øyeblikket, og jeg vil ikke at sønnen min skal ha det vondt (litt feil sammenligning, men bare for å få frem poenget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen HI, vi vil gjerne høre mer av hvor tøff og kul du er som ikke gidder å gjøre det som er best for babyen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du røykte hele svangerskapet og setter en unge på 7 uker foran TV (tror du han har glede av det).

 

I tillegg er du så blåst at du tror at det at han er frisk nå som han er 7 uker betyr at han aldri vil få senskader etter all giften du har gitt han.

 

Foreldre som skader barna sine er per definisjon dårlige foreldre, så du har rett i ditt resonnement- du er en dårlig mor.

 

Håper du vokser med rollen!

 

 

Hilsen barnevernsansatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby på sju måneder skal ikke se på tv. Det blir alt for mye inntrykk for hjernen, og kan bl.a. virke søvnforstyrrende.

 

Jeg vet du skrev dette innlegget fordi du synes folk er "hysteriske" her inne. Med det antar jeg du mener at folk er alt for opptatt av å gjøre det som er best for barna sine.

 

Jeg synes du trenger en holdningsendring. Skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nå godt at du innser at du er ei dårlig mor. En stor del av løsningen er å vite at en har et problem :) Skaden du har gjort med røykingen er gjort, ikke noe å gjøre med det nå, det må dere bare leve med. Håper at du velger å gjøre det som du vet er riktig fra nå av, lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes igrunn det er flere av de tingene du nevner som gjør det ganske uansvarlig jeg da. Nesten så du skryter av hvor uansvarlig og kul du er. Merkelig og ikke minst umoden oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Enig med deg hi du er en dårlig egoistisk mor! det er slitsomt med baby, men det vet alle å du valgte å få barn da burde du sette ditt barn foran deg selv!

 

jeg er selv alenemor, men gjør det beste for mitt barn å setter henne først.

og ja jeg røyket før, men sluttet på dage jeg fant ut jeg var gravid. Den dagen kom ikke jeg lenger først, men babyen. Så vet det er tøft, men ikke så tøft! Det er snakk om selvdisiplin og ditt eget avkom så da burde ikke det være noe vanskelig å gi opp røykingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi må vel kanskje putte babyene i en egen atmosfære i stede. luften de puster i er jo skadelig.

 

mye av det HI nevner er faktisk mer vanlig enn det man skulle tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tre barn som tro det eller ei friske som fisker, de er tilogmed over gjennomsnittet smart i forhold til gjennomsnittet på skolen, rolige barn som kan og vet mye !

 

De er 11 og 7 Har kun hatt omgang og er friske og raske skoret 9,5 på apgar etter fødsel, merkelig i grunn for jeg røyka i svangerskapene, og ja jeg fikk kjeft av alle, og stempel for å være dum..

 

Selv om jeg har en over gjennomsnittet iq i forhold til normalen.. Merkelige greier altså..

 

Får heller ta metadon eller noe, da slipper man å bli stemplet vettu!! Eller spise tonnevis med sukker og fett !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, jadda. Men samme hva noen skulle mene så er røyking i svangerskapet egoistisk og man er ikke kul fordi man gir faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livets realiteter:

 

- Babyen din er fremdeles nærsynt og fargeblind. Hvor mye tror du tv egentlig hjelper? Sannsynligvis kunne du like gjerne lagt barnet på magen på et teppe ;)

 

- Hygiene er ikke farlig heller, bare så det er sagt, akkuratt som at dine egne bakterier sannsynligvis gjør mest godt for babyens tarmer

 

Forøvrig bryr jeg meg ikke om hva slags mor du er så lenge du tar vare på barnet ditt.

 

PS. Det finnes faktisk råd som er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er det vel med deg, siden du velger å skrive dette innlegget.. Jeg synes det å røyke med et annet liv inni seg sier litt om deg som menneske og ikke minst mamma! Men du kan selvsagt blitt klokere nå, og det er jo bare supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forventer du HI, at alle skal klappe deg på ryggen og legge ut i det vide og brede om at du slettes ikke er en dårlig mor?

 

Hva du er, og ikke er, er for meg rivende likgyldig. Men om det er noe du selv tviler på eller er usikker på, og at det er derfor du skriver dette innlegget, er det aldri for sent å forandre på de tingene man gjør!

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bemerk noe som jeg skrev på det du komenterte.

 

ha ikke sakt at det var kult.

 

men mye av det dere dømmer er mer vanlig enn det dere tror.

 

jeg røyker ikke, men jeg har jo fått en lang liste over ting som jeg må barnesikre, må sikre vognen mot naturligstøv i luften osv. mye av det som er ansett som farlig i dag kaller jeg hysteri.

 

ja røyking er ikke bra. men dømming av andre så lett som dette er værre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er en dårlig mor hvis du har røkt i svangerskapet!

 

Også setter man ikke en baby på 7 uker foran tvn. Babyen har det mye bedre på gulvet mens du gjør husarbeid! Det er ikke bra for øynene til ungen å sitte foran tvn. Også er tvn en passiv aktivitet.

Håper barnet ditt har en mer oppegående far!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, HI - her tar du så grundig feil - og det er skrekkelig, skrekkelig beklagelig. Røyking er langt, langt værre enn "dømming av andre"! Røyking går direkte på ditt lille barns helse, og vi vet faktisk i dag hvor alvorlig dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg røykte i svangerskapet. Jeg var på hardfylla på rudskogen når jeg ikke viste jeg var gravid.

Datteren min er nå 2 år, Vært syk 3 ganger siden hun ble født, ligger foran andre barn på 2 år.. Fikk 10 på apgar scoren etter fødselen. Så hver så snill. Ro dere ned! Halvparten av dere drittkjerringene som sitter her inne og skal rakke ned på feilene hennes, og ang røyking, har helt sikkert tatt seg en røyk i svangerskapet. Datteren min likte også og se på barnetv når hun var baby, og jeg spurte HS om dette, og ingen FARE! Gjør noe annet enn og hetse henne da! Og det med sutten i munnen. det er ikke noe farlig det. er nå enda bedre at hun tar den i sin egen munn enn og sette den rett i munnen på babyen sin hvor andre folk har spyttet og dyr har driti! Dere tar dere så jævla høytidelig på alle mulige måter, og dere har nok deres feil dere og! Ingen er perfekte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor rengjør du smokkene i munnen, hvorfor ikke skylle dem under springen i dte minste? Det er vel begrenset hvot langt de 7 uker gamle baby klarer å kaste smokken? Og det tar ikke mange minuttene å koke dem litt innimellom.

 

Og hvorfor setter du babyen foran Tven? Vet du noe om barns syn, egentlig? hvorfor ikke "gjøre ting i huset" mens barnet sover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...