Gå til innhold

Snur seg i senga, men vil ikke sove sånn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 7 måneder som snur seg hele tiden på magen når hun skal legges. Hun vil ikke sove sånn og ikke klarer hun og snu seg tilbake. Det blir til at vi må snu henne 10 ganger hver gang hun skal legges. Også blir hun skikkelig grinete når vi snue henne.

Noen med samme problem, eller tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan pose å sove i være løsningen.

Skrevet

Sliter med det samme med gutten vår på 7mnd, hehe. Han kan egentlig rulle begge veier, men i senga så knoter han fælt! Ligger på langs og tvers, å gjerne med armer og bein ut av sprinklene med ett stor glis om munnen!

Vi har pose på han, men han klarer det likevel.. Så det blir jo isåfall å binde fast posen, men det gjør ikke vi hvertfal...

Skrevet

Rull tepper og legg helt inntil unga på siden så klarer de ikke å snu seg:)

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problemet med min gutt.

Han greier ikke å snu seg fra mage til rygg, men snur seg over på magen med en gang om han blir lagt ned.

Først prøvde vi å bygge tett rundt ham med tepper og slikt, men det fungerte ikke i det hele.. Gjorde bare at han hadde mer å gjemme seg inni når han snudde seg rundt.

Vårt største problem var at selv om han var utrooolig trøtt, så kunne han stå over en time i krypestilling og bare gynge frem og tilbake. Han gråt ikke eller noe slikt, bare sto der å gynget.. Fikk så utrolig vont av ham, for om jeg snudde ham over på ruggen å holdt litt i ham, så sovnet han iløpet av sekunder.

Redningen her ble å binde han i pose. I posen greier han nå å ligge både på ryggen og på siden.

Jeg hadde ikke fortsatt med binding om han gråt av det og virket til å bli plaget, her har det nemlig vært problemfritt. Så fort jeg har klikket ham fast tar han bamsen sin, koser litt og sovner.

Når jeg legger meg selv, bruker jeg å løsne ham igjen.

Skjønner godt at du ikke ønsker å binde, men det kan jo være verdt et forsøk? Ikke sikkert at baby bryr seg om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...