Gå til innhold

mallorca i uke 32? noen erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

er såååå lei av vinteren, og har lyst til syden... sitter å ser på tur og dit vi vill er det ledig da jeg er i uke 32.... altså 31+3. noen som har erfaring? har nesten 4 timer med fly, men temperaturene er på rundt 20-25 grader da.... mest skeptisk til flyturen og om det skulle oppstå noe.... uff ikke enkelt å finne ut hva man skal gjøre.... har bare lyst å få en ferie med de andre barna før nestemann kommer...

takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk bare å sjekk med flyselskapet hvilke begrensninger de har, og at du har en legeattest (på engelsk) som ikke er eldre enn èn uke.. viktigst til hjemreisen ;)

Er du ellers i god form er det sikkert greit.. å ja, husk støttestrømper ;) da har du gjort det du kan for å forhindre blodpropp som jo er det man kanskje bekymrer seg mest for..

Skrevet

Hei.

Jeg har ingen erfaringer ennå, men snakket faktisk med legen min om det samme i dag: Vi har også veldig lyst på en tur til middelhavsområdet i juni, og hvis vi må vente helt til jenta får skoleferie vil jeg være 32 - 33 uker på vei. Han sa at det går helt fint så sant jeg er i form (det kan man selvsagt ikke vite nå, da) - barnet er jo "ferdig" med alle organer på den tiden, og samtidig er det veldig lite sannsynlig at fødselen vil starte så tidlig. Selvsagt må man tilpasse farten etter forholdene, kanskje blir det å sitte i en fluktstol i skyggen med stor mage, men hyggelig er det jo uansett!

Jeg tror du godt kan gjøre det, men snakk gjerne med legen din som kjenner deg.

Skrevet

Hei. Vi skal til Thailand i juli og da er jeg i uke 29 når vi reiser. Vil være i uke 32 når vi kommer hjem igjen. Legen min hadde ingen betenkeligheter med at vi reiser til Thailand så lenge formen min er fin. Må kanskje legge til at vi har vært i Thailand mange ganger før og vet hva vi går til. Har alle vaksiner fra før og skal kun bo på 4 og 5 stjernes hoteller. Det blir nok en rolig ferie for min del, i skyggen. Men det er helt greit! Tror derfor at Mallorca går helt fint selv om du er i uke 32 eller 33. God tur om dere velger å reise:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...