lilleღpersille Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 De skal jo ikke ha salt disse små, men litt er vel greit kanskje? Om jeg lager usalta saus og blander kjøttet (fiskekake/bolle, karbonade, kjøttkake osv) med poteter og div grønnsaker burde det vel bli en god middag. Jeg har til nå kun laga middag av ubehandla kjøtt. De er nå 8 mnd
Gjest Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Jeg ga faktisk fiskekake i går, i biter, og biter av potet og gulrot (droppa sausen). Gikk ned på høykant:) Han er 9 mnd:)
lilleღpersille Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2011 Ja, da er det vel greit å gi de det snart da:) Er bare litt skeptisk til saltet bare.
To små tuller Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har gitt dem middagsmat fra ca. 8 mnd. Er ikke så bekymret for saltet. Når jeg lager saus og poteter så unngår jeg å salte, og mikser alt sammen. Hvis vi har kjøttkaker (kokt karbonadedeig) så bruker jeg ikke salt i det hele tatt, når jeg lager lapsgaus, så lager jeg en stor familieporsjon med bare litt salt i kraften, tar av jentenes mat som jeg mikser i blender og fryser ned i porsjonspakninger, og så krydrer jeg resten av familiens gryte. Nå spiser de mer og mer det samme som oss (11 mnd.), jeg bruker generelt lite salt i matlagingen, mannen salter selv og jeg og ungene spiser det som det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå