Gå til innhold

Når skal dere ha nestemann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Første gangen jeg skriver et innlegg:) Må jo si at jeg er så heldig å ha en fantastisk sønn på 10 år og føler meg heldig som møtte min samboer etter samlivsbrudd og en tøff skilsmisse, Har det nå veldig bra:) Vi har en nydelig gutt som nå er 6.5mnd og vi begge vil ha en liten til. Jeg er 33 år og vil ikke vente så altfor lenge. Lurer litt på hvor lenge andre venter før de får nestemann? Hvordan blir det i forhold til å opparbeidet seg permisjonspenger igjen? Arbeidsplassen min var ikke fornøyd med at jeg skulle ut i permisjon og det blir sikkert ikke bedre når jeg blir gravid igjen. Jeg kan da ikke ta hensyn til det vel? Opparbeider ikke så mye i permisjonpenger og vurderer å bytte jobb. Ikke bare pga av dette da:), men det er dårlig betalt og trives ikke helt,men syns det er vanskelig å si opp. Mye å tenke på:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha jobbet 6 av de 10 siste mnd, foreldrepenger teller også som inntekt.

Jeg fikk ny jobb rett etter jeg kom fra perm med førstemann, og det gikk ikke mer enn 6 mnd før jeg var gravid igjen, ikke helt planlagt, men tror det skal bli greit med to forholdsvis tette (det blir 21-22 mnd mellom dem).

Største problemet så langt er at jeg har vært skrekkelig kvalm hele svangerskapet (uke 31 nå), samt bekkenløsning, så guttungen på halvannet har hatt en mamma som har gått for halv maskin siden oktober. Ikke særlig stas. Og selv om han skjønner mye skjønner han ikke helt hva som har skjedd med mamma. Men nå husker han vel ikke hvordan jeg pleier være når jeg jeg er frisk og rask heller :-)

Det var også smått pinlig å fortelle sjefen at jeg var gravid igjen, rett etter jeg hadde startet jobbe igjen. Men sånn ble det, og de har tatt det veldig fint.

Skrevet

Det synes jeg ikke du kan ta hensyn til nei :) Man må jo først og fremst ta hensyn til hva man selv ønsker, og det å få barn er jo også samfunnsnyttig :)

Vi har en jente på 13 måneder og tenker at vi ønsker ca 2,5 år fra fødsel til fødsel dersom vi er så heldige at vi kan få planlegge det :)

Skrevet

Det siste du skal ta hensyn til i denne sammenhengen er hva arbeidsgiver synes! Ønsker dere en til så gjør dere det. Jeg har 24 mnd mellom mine og synes det er helt perfekt! Kan nok tenke meg en til med tid og stunder. Men akkurat nå er det nok med en på 1 og en på 3år... Vil ikke ha ALT for stor avstand mellom dem, så tenker at dersom vi skal ha nr 3 kommer vi til å begynne prøvingen om 1 til 2 år

Skrevet

Venter nr 2 nå i august. Det blir 21 mnd mellom dem.

Tror det blir helt perfekt.

Skrevet

Vi kommer til å prøve på nr 2 rett før førstemann fyller 2 år. Jeg syns det er vanskelig ovenfor arbeidsgiver jeg også. Uansett så vet jeg at jeg kommer til å skifte arbeidsplass når nestemann kommer pga avstand til arbeidsplassen.

Skrevet

Japp, samme her. Jeg er 35 og vi ville derfor ikke vente altfor lenge før vi fikk nestemann. Gutten min kommer til å være 25 mnd når han blir storebror hvis alt går bra. Jeg har vært en del borte i forbindelse med at eldstemann har vært mye syk allerede, og mistenker at arbeidsgiver er litt irritert på meg. Jeg har ikke fortalt at jeg er gravid enda - bare til et par gode kolleger. Jeg føler i grunnen at svangerskapspermisjon er greit nok, det er så langvarig at de må ha inn en vikar uansett, og sånn er det bare. Verre med fraværet som skyldes sykdom. Men gutten min er faktisk viktigere enn jobben, og sånn er det bare. Så jeg blåser i hva de tenker, og har uansett tenkt å finne en ny jobb i løpet av permisjonstiden. Men du - hvis det er dårlig betalt og de ikke legger til rette for et godt arbeidsmiljø, så synes jeg ikke du skylder dem noe særlig uansett. Gjør valgene dine basert på hva som passer for deg, og ikke for dem! Du kan være helt sikker på at de ikke tenker på hva som passer for deg når de gjør sine valg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...