V&A Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 altså jeg vet jo at hun ikke kan DØ av det, men hva er bivirkningene på at hun spiser dette? han hadde kjøpt feil, uten å vite det det var Nestlé jodbær/banan - youghurt.... hun har spist 1 beger for dagen. det er jo en grunn til at det anbefales FRA 10 mnd, så det må jo være noe bivirkninger??
mamma.for.2♡ Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Tror ikke det er noe "bivirkninger", annet enn at kanskje tarmene ikke er klar for jobbe med den maten. Hvis hun har fått det og ting har gått greit, så ser jeg ikke noe grunn til beskymring. Er du allikevel i tvil - ring helsesøsteren din. Hun kan sikkert gi deg et mer utfyllende svar
V&A Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2011 ja, det har gått fint til nå. hun fikk første i går i 13-tiden, og jeg har ikke merket noe enda ) så fikk hun en i dag... vi får vel vente å se jeg er litt mer hønemor nå enn det jeg var med nr. 1 egentlig! hehe... men takk for svar!
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 29. mars 2011 #4 Skrevet 29. mars 2011 grunnen er at det er ordentlig youghurt(altså melk) i den fra 10 mnd, og ikke i de for yngre og de anbefaler å vente med det til de er 10 mnd pga tarmene. men dersom hun ikke har reagert på det går det nok bra. (ikke for å skremme) men faren er vel at de kan blø fra tarmen om de får for mye melkeprodukt for tidlig.. men det går nok fint, jenta mi fikk også smake sånn fra ca 8mndrs alder
MissVaiper Skrevet 29. mars 2011 #5 Skrevet 29. mars 2011 Grunnen til at de ikke anbefaler det før senere er fordi melkeprodukter hemmer jernopptaket. Det er også derfor de anbefaler å gi fast føde, fordi jernlagrene ellers er nesten tomme når de er 6 mnd. De må så få bygd det opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå