mamma.for.2♡ Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Vi har en liten jente som er blitt litt for godt vant til å bli båret rundt på. Hun var veldig flink da hun var mindre, til å leke på "egenhånd" på babygymmen, eller med andre leker. Endringen skjedde gradvis når hun lærte å snu seg på magen. For som sikkert mange andre også har opplevd så var det himla gøy å snu seg, men mindre gøy å faktisk ligge på magen. Dermed ble det evig skriking helt til enten mamma, eller pappa plukket henne opp. Vi forsøkte (og gjør fortsatt det) å snu henne tilbake på rygg istedenfor å ta henne opp. Men da er skaden allerede skjedd og hun er blitt forbanna. Og jo lenger det går fra hun blir sint til vi plukker henne opp... ja... jo lenger griner hun etter å ha blitt plukket opp også... (oi oi oi... fått en håndfull har vi... ) No trenger vi hjelp... Hvordan få henne til å ville ligge litt på matten og ikke hele tiden oppå oss? Noen som har opplevd noe lignende og klart å "fikse" det? Hun begynner jo å bli tyngre og tyngre for hver uke som går... og jeg ser for meg at vi blir stuck med et barn på 1 år (+++) som ikke vil annet enn å bli båret rundt på av mamma og pappa. Det er jo også litt dumt i forhold til treningen disse små trenger for å lære å bli mer bevegelige. I våre armer får jo hun ikke denne treningen... :/ (Jeg går jo uansett ut i fra at hun før, eller seinere vil lære å krype, gå osv... selv uten "treningen"... meeeeen... armene mine holder snart ikke ut mer...) Jenten er 6 mnd.
Sommerbebiss Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Vi har det på samme måte. Han var veldig flink når han var mindre. Men så har han vært en del syk, og da vil han jo kose en del. Når han ble frisk igjen, bare la vi han på gulve, og han måtte ligge der og skrike en del. For her pressa han frem skrikinga, jeg vet at han ikke har det vondt. Og det ble bare enda verre når han så meg, eller pappan. Dette var vi flinke til å gjøre flere ganger om dagen, og gradvis lenger. Min lillegutt er veldig oppmerksomhetssyk, og han skal så klart få mye oppmerksomhet. Men det er umulig og ha det slik at babyen skal vere med mamma eller pappa hele tiden. Dette var tipset jeg fikk av helsesøster. For det er verken sundt for foreldre eller barn og ha det slik, de må ligge på gulvet for å utvikle seg. Og vi må av og til gjøre andre ting. Men du må bare være sterk, de har godt av å bli litt sinte. Da greier de vist mere, og det viste lillegutt her i huset. Var ikke mange dagene før han ble så sint han ha kom seg rundt igjen på ryggen:) Nå har vi vært en helg i Oslo, og da har han fått oppmerksomhet hele tida. Så vi må begynne på samme måten igjen, enda en gang.. De venner seg til nye ting, veeldig fort!
mamma.for.2♡ Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2011 Helsesøster kom med samme tips hos oss også. Ser bare ikke at det virker på jenten vår... Hun har fått hylt godt fra seg, det kan jeg love dere... men til ingen nytte... Jeg får gå og kjøpe meg øreplugger... holder ihvertfall mamma lenger ut... Når jeg tenker meg om så var det også trikset når vi skulle venne henne til å sovne i sengen sin... hehehehe... Øreplugger er min venn! hahaha!
krysser-fingrene;D Skrevet 29. mars 2011 #4 Skrevet 29. mars 2011 Vi hadde det på samme måte. Har dessverre ingen gode tips, men ville bare fortelle at her ble det myyyyye bedre når snuppa begynte å åle og krabbe seg litt rundt på egenhånd. Kanskje det blir slik for dere også?
mamma.for.2♡ Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2011 Vi håper på det... Selvom jeg er redd det vil ta lang tid til vi kommer til det stadiet så lenge hun hele tiden skal være oppå oss. Blir ikke mye åling og krabbing da... Jaja... Kommer vel en tid når vi vil at de skal sitte på fanget, men de ikke vil... Får vel prøve å nyte det mens vi får litt for mye av det gode...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå