ville_og_fikk_til_etter_7år Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Jeg fikk påvist PCOS for en del år siden og har siden den gang prøvd å bli gravid. Jeg har hatt lap. uten hell. Enkel pergokur, uten hell og heller ikke påvist eggløsning. Ihvertfall ikke de gangene jeg har testet selv, eller tatt blodprøve ift pergotime. MEN nå fikk jeg en dobbelkur og hadde eggløsning på dag 17,18 og 19. Og vi hadde sex annenhver dag før og under EL, men ikke etter. Liten vits tenkte vi og etter all prøvinga blir man jo litt lei. Sex blir ikke helt som det skal være når man prøver. Nå er jeg på dag 28 og har hatt mensmurringer i 4 dager +/- og har nå ømme bryster. Min samboer har testet sin sperm og den var kjempefin i 2007. Lite har vel forandret seg der. Min menstruasjonsyklus er på 30-34 dager og har som regel blødning alt fra en uke til to uker. De siste dagene er som regel kun en del slim, men fersk blod. Jeg er overvektig, men så lenge menstruasjonen er regelmessig og jeg nå har fått eggløsning så må jeg da kunne bli gravid. Kanskje jeg alt er det. Mitt spørsmål er bare om noen andre lignende historier og om hva folk tenker om det jeg skriver. Håper det klaffer denne gangen =)
Kicam Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Hei:) det kan godt være at du er gravid, så det håper jeg virkelig:) Jeg gikk akkurat gjennom min første pergokur nå og hadde det sånn som deg, mensmurringer, småstikk i underlivet og ømme pupper:) men jeg var ikke gravid.. Er visst veldig vanlig å ha bivirkninger som kan lignenpå graviditetssymptomer, det var det hvertfall i min situasjon.. Men det behøver ikke nødvendigvis å gjelde for deg:) gratulerer så mye med el hvertfall!! jeg krysser fingrene for at du holder i en positiv test snart:)
RTprøver Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Spennende! Det er jo ikke godt å si, man vet jo aldri før man tester Men din IKM er vel rundt CD32-33, hvis du hadde positiv EL test på dag 17, så hadde du eggløsning rundt da 18-19... Og hvis lutalefasen din er normal (noe den mest sannsynlig er) så får man aaaalltid mens 14 (pluss minus en dag evt.) dager etter selve eggløsningen Og forresten... Graviditetssymptomene bør man ikke legge for mye forhåpninger i Pergoen sin skyld det Har selv vært prøver i snart 3 år, og trodde hver eneste måned i over ett år at jeg var gravid ;p Man kan bli sprø av skuffelsene man får når det viser seg å ikke stemme :S Men, oddsene er jo store for at ting klaffet hos dere Så nå venter vi andre PCOS'ere spent på testresultatet ditt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå