<3 duracellkanin <3 Skrevet 29. mars 2011 #1 Del Skrevet 29. mars 2011 jeg har selv en mild form av aspergers syndrom og en IQ på 140 på hukommelsesdelen i hjernen. den sammenlagte IQen min er bare litt over gjennomsnittet siden jeg er på grensen til tilbakestående på andre ting. og nå har jeg fått en sønn som er 7 uker.. er det mulig å finne ut om han kan ha noe av det samme så tidlig? han er veldig rask i utviklingen og er allerede på 3 mnd stadiet i psykisk utvikling.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143078229-hvor-tidlig-kan-man-se-om-barnet-er-begavet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toubab Skrevet 9. april 2011 #2 Del Skrevet 9. april 2011 Jeg har en venninne som har et barn med aspergers syndrom. Venninnen min sa hun merket at det var "noe" fra barnet var ca 6 uker gammelt. Da var det snakk om blikkontakt (mangelen på denne) og barnets evne til å smile og le. Hun sa også at gjennom hele baby stadiet har dette barnet skilt seg fra de 3 andre barnene hennes gjennom det at babyen har foretrukket å være for seg selv, ligge på gulvet alene. De andre barnene har ønsket kontakt og stimuli fra familien, men ikke den siste. Når barnet var rundt 2 år, fikk han diagnosen Aspergers syndrom. Vet ikke om dette er til noen hjelp, men det er ihvertfall det lille jeg vet/har hørt om dette. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143078229-hvor-tidlig-kan-man-se-om-barnet-er-begavet/#findComment-143121023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hval12 Skrevet 21. februar 2013 #3 Del Skrevet 21. februar 2013 Dette er ALT jeg vet om Henrik den 8 sine 6 koner. Vennene mine har ikke hørt om han. Dessuten er de ikke interiserte. Henrik den 8 sine 6 koner. Katarina av Aragon: Den første konen til Henrik VIII var Katarina av Aragon. Katarina var mor til Mary Stewart (Marie den blodige) De var sammen en periode men så ble Henrik lei av henne. Så i smug så giftet han seg med Anne Boleyn og Katarina flyttet. ... Anne Boleyn: Henrik og Anne var sammen etter at Katarina var vekke. Anne ble gravid og Henrik ønsket seg en gutt. Men Anne fikk en jente som fikk navnet Elizabeth Tudor. Henrik var glad for å få et barn så han lot Elizabeth leve. Men han ble sur på Anne. Så han fant på at Anne var en som flørtet med andre menn og gjorde ugang. Selv om alle visste at det ikke var sant så ble hun halshugget fordi at det var kongens ordre. Anne ble halshugget av et sverd. Hun var så tynn og hadde sansyneligvis høy forbrenning slik at hennes hode skilte fra kroppen med et slag. Hun fikk bind for øynene for å bli roligere. Jane Seymor: Det var vel en av konene Henrik var mest glad i. Jane fødte en sønn som ble kalt Edward. Jane og Henrik var lenge sammen og var veldig glad i hverandre. Men DESSVERRE så døde Jane av feber og andre sykdommer. Anna av Kleve: Henrik og Anna ble kjærester og var glad i hverandre bare i en liten stund. Anna Kleve hadde store kjeve tenner som synes da hun åpnet munnen sin. Henrik likte ikke det og sparket Anna ut og de ble skilt. Henrik sa at Anna Kleve hadde heste tryne fordi at hun hadde stygge tenner. Katarina Howard: Katarina Howard giftet seg med Henrik, men de hadde ikke mye til felles sansyneligvis. så Katarina ville ha en ny mann. Hun flørtet med fetteren sin Thomas Culpeper. Da Henrik fikk vite det ble han sint og sa at Howard måtte halshugges. Katarina Howard ble fengslet og hele natten i fengselet øvde hun på å ligge stille på blokken. Det er dumt å være så pysete og løpe vekk midt i henrettelsen. Dagen etter så lå hun på blokken og ble halshugget med øks. Hun var like tynn som Anne Boleyn så hode hennes skilte fra kroppen på et slag. Om hun fikk bind for øynene er usikkert. Katarina Parr: Katarina hadde flaks hun, hun var en flaksefant... Nei, hun var en flaksefrue. Det vil si at Henrik døde og da kunne hun gjøre hva hun ville. Hun giftet seg med Thomas Seymour. Men så gikk det tom for flaks og hennes mann Seymour ble halshugget for foræderi. Det var ikke Edward's idè at Seymour skulle bli drept. Wikipedia sier at Katarina Parr døde 4 år, jeg tror at de har skrevet feil. De må nokk mene 40 år. Ellers hadde ikke Katarina hengt med Henrik eller Thomas. Jeg mener at hun døde av en slags alderdom. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143078229-hvor-tidlig-kan-man-se-om-barnet-er-begavet/#findComment-145085215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå