Gå til innhold

Stresser sånn med avf.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Lillemor spiser mme og grøt, og på hs stresser de sånn med at hun da bør ha avf hver dag! Gir malt i omtrent hver flaske, og hun får sviskesaft hver dag, men hun har allikevel ikke avf mer enn toppen annenhver dag.... Nå har hun gått siden lørdag! Hun er blid og fornøyd, og spiser bra, så virker ikke akkurat plaget... Vet ikke hva mer jeg kan gjøre jeg altså?!?!

Hun er litt over 5 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de sagt hvorfor?

Ser ikke helt problemet. Alle barn er jo forskjellige, til og med når det gjelder avføring. Så lenge hun ikke har vondt eller ubehagelig så er det jo ikke noe problem :)

Ikke stress med det du. Hun er vel ikke hard i magen når det først kommer siden hun får sviskesaft så.

Skrevet

Enig med Mrs Bad - synes ofte hs klarer å stresse oss mødre mer enn nødvendig. Så lenge det ikke ser ut som om lille jenta di ser ut til å være plaget, så senk skuldrene:-D Alle barn er forskjellige. Noen har avføring flere gannger om dagen, andre en gang og noen har flere dager i mellom.

Skrevet

Jeg har snakket med en barnelege om nettopp dette, og det er ikke hyppigheten som er det viktige, men konsistensen på avføringen. Så lenge den er kremaktig/ myk, og ikke harde klumper, så er alt OK, og det er ikke noe vits i å stresse selv om den ikke kommer daglig=)

Skrevet

Jeg har også stresset veldig med dette når det gjelder vesla her. Først fikk hun malt, så gikk vi over til svisker etterhvert.

Nå er hun 8 måneder og det begynner å bli bedre. Hun har avføring nesten hver dag uten at jeg gir henne svisker hver dag lenger!

Jeg har begynt å gi henne hjemmelaget sviskepure for jeg leste her inne at den er mer effektiv enn den man kjøper. Jeg pleier å legge et par svisker i vann over natta og bruke dette vannet i grøten. Noen ganger moser jeg svisker i grøten, eller hun får det i nettet sitt (da koser hun seg skikkelig!)

Jeg har også fått tips om at pære og kiwi fungerer godt for magen så nå får hun det også innimellom.

Vil anbefale pærepureen fra Holle (ultra og noen helsekoster). Den inneholder 100 % pære og smaker kjempegodt!

Men det er nok som de andre skriver her, ikke noe å bekymre seg for så lenge hun ikke virker utilpass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...