ღhælgelainnღ Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Tidlig i svangerskapet merket jeg at fingrene "sovnet" om natten og kjentes numme og hovne. Fikk beskjed om at dette skyldtes mer vann i kroppen. I de siste ukene har jeg våknet med fryktelige smerter i fingrene og som regel må jeg bare stå opp da det blir for vondt å ligge. Senest i dag tidlig våknet jeg med helt grusomme smerter (har aldri kjent lignende smerter tidligere) og det varte i over en time før det gled over. Har lest at det skyldes nerver som ligger i klem pga. økt vannmengde i kroppen. Det er helt ubeskrivelige nerve smerter og tårene bare rant. Fikk råd fra legen om å prøve å holde armen hevet om natta, men det er ikke så lett. Noen nevnte en støttebandasje (skinne) som kunne legges rundt håndleddet, men er det ingen andre ting som hjelper? Jeg har termin i slutten av april og ser virkelig ikke frem til å skulle pines en måned til med dette.
A_K Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Hei! Jeg er plaget med det samme- trodde ikke det var dette som skulle ødelegge nattesøvnen min som gravid For min del har det faktisk hjulpet litt med håndskinner fra apoteket, selv om det også er litt ubehagelig... Men å holde armene høyt høres rart ut, da mister man jo all blodgjennomstrømming, og henda sovner. Men jeg drikker myyye vann på kvelden og prøver å holde armene høyt før jeg legger meg. Dessverre tror jeg det er lite annet man kan gjøre enn å kutte ut salt og sukker i maten og drikke mye vann. Men anbefaler også å prøve håndskinner! Lykke til, både med hender og baby
ღhælgelainnღ Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2011 Jeg skal prøve ditt råd og få kjøpt en sånn skinne på apoteket. Jeg drikker også mye vann i løpet av dagen. Det som har hjulpet for meg når det har vært på det verste, er å legge meg på sofaen med puter bak ryggen. Da ligger jeg på skrå og får rettet ut armene slik at ikke fingrene sovner. Det er ikke like bekvemt som å ligge i ei god seng, men en gjør hva som helst for nattesøvnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå