Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Lillegutt på snart 2 år har testikler som ligger høyt oppe. Altså, jeg kan kjenne dem ved siden av penis liksom. Tror ikke jeg har opplevd testiklene hans nede i det hele tatt etter fødsel, bortsett fra de første ukene. Da var de nede. Var hos urolog i høst som sa at de lå i riktig område, men vi skulle ta en sjekk hos fastlege rundt 2-årsalder. De har ikke flyttet på seg, og fastlege ville henvise til urolog igjen. Fikk svar fra fastlegen i dag om at urologen ville henvise til Ullevål siden de var mye bedre på ultralyd osv der. Jeg ser for meg at dette går mot operasjon nå... Noen med erfaringer å dele med meg?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Mni gutt var 6 år gammel da han opererte ned en testikkel. Fikk (selvsagt;-)) narkose og tålte denne veldig godt Et enkelt lite inngrep og i "full fyk" noen dager etter! Fikk beskjed om å ta det med ro noen dager etter operasjonen.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 gutten min opererte ned testiklene når han var 3 år. var en som lå oppe i lysken mens den andre var nede. han var ikke noe til ultralyd.kjente bare med hendene første gang og d samme andre gang en mnd etterpå.så ble d operasjon
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 En slektning av meg opererte ned ene testikkelen da han var ca 5 år. Han har 2 barn i dag(helt naturmetoden), om dette er noe du tenker på
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Sønnen min opererte ned en testikkel når han var 2 år!! Gikk kjempe fint
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Takk for svar. Har skjønt at det er et enkelt inngrep, men man tenker jo på det uansett.. Og alt det man leser om sterilitet osv. Trøster meg med det at de ligger ikke helt oppe i magen eller i lysken. Men for varmt er det nok der de ligger likevel. Men regner vel med at det går greit. Hvordan var det ifht bleie og operasjonssår? Blir vel værst for meg, jeg får helt noia av blod og sting og hele pakka, selv om jeg har vært igjennom to underlivsoperasjoner selv etter fødsel.. Men kan tenke meg at den to timer lange kjøreturen innover til oslo kan bli litt lang ja, selv om jeg regner med at det bare er en sjekk første gangen... Andre med erfaringer fra Ullevål?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå