Gå til innhold

Trenger litt råd om dere har.

Anbefalte innlegg

Hei, har nå slitt med amming, betennelse og såre brystvorter siden fødsel ( 14 dager) Så denne gangen fungerer heller ikke ammingen. Får mindere å mindere melk så gir ca 1 måltid mm i døgnet på flaske. Men babyen min sliter veldig med mageknip etter alle måltidene. Samme om det er mme eller mm. Vi bruker babysemp1 fra semper. Har også brukt litt ferdig nan.

I dag prøvde jeg 2 måltider med nan Ha1, men synes nesten han ble verre av denne.?? Men er kanskje ikke lurt å bytte på sånn med forskjellige typer mme? Men man må jo prøve seg frem? Trodde Nan HA1 var "snillere" mot magen? Vi bruker også minifom før alle måltidene, synes det hjelper litt. Kan man bruke maltekstrakt også? Hvordan blander man den ut i melken? Vi har til nå brukt ferdig blandet mme som vi varmer opp. Håper på noen råd, da jeg har mange spørsmål. Utrolig hvor mye man glemmer. Har jo en stor jente også so var flaskebarn;)

Utrolig fin side.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143076561-trenger-litt-r%C3%A5d-om-dere-har/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Nan HA1 skal være "snillere" ja, da melkeproteinene er mer oppspaltet slik at den skal være lettere fordøyelig. Den er laget av kumelk, så dersom babyen er melkeallergisk vil det ikke hjelpe å bytte til denne.

Svelger babyen mye luft? Kan det være luftplager? Hvordan er sugeteknikken? (gal sugeteknikk fører lett til såre brystvorter! ) Pass på at babyen "sitter" litt mer oppreist når den får flaske, og ta hyppige rapepauser.

Maltestrakt virker på hard avføring og ikke magevondt.

Jeg ville startet med å få sjekket sugeteknikken. Få de på helsestasjonen til å se når du ammer.

Håper det løser seg! Er så frustrerende når de små har det vondt :(

Takk for svar. Jeg ammer ikke lenger, han får noen måltider mm på flaske. Magesmertene til lille knirk kommer veldig raskt etter måltidene og varer ca 15 min før han roer seg. Så er ikke kolikk?. Han e jo bare 14 dager, så vet ikke om dette er normalt? Er så glad jeg har funnet denne siden

Hva slags flaske bruker du da? Finnes fler som skal hjelpe til slik at de ikke svelger luft. Avent har vel noen med et ventilsystem på, også er det Dr.browns. Kan også hjelpe å bytte flaskesmokk til en han får bedre tak på. Men ofte går det seg uansett til etterhvert... Foreldrene blir flinkere til å lese sult-signalene tidligere (og blir raskere med å tillage flasken) slik at babyen ikke er oversulten når maten kommer og drikker litt roligere :-)

Annonse

Vi bytta fra nan til nan ha og merka bedring på magen, men hu ble ikke helt bra. Da vi begynte med malt sammen med nan ha ble det kjempebra:) nå får hu ut luft både foran og bak uten problem.

Urolig rett etter flaska, høres ut som om han har svelget for mye luft og må rape mer eller gulpe. Det er ofte at rapen ikke kommer med en gang hos oss, men etter hu har ligget litt på ryggen på stellebordet kommer den når jeg plukker hun opp igjen.

Vi bytta fra nan til nan ha og merka bedring på magen, men hu ble ikke helt bra. Da vi begynte med malt sammen med nan ha ble det kjempebra:) nå får hu ut luft både foran og bak uten problem.

Urolig rett etter flaska, høres ut som om han har svelget for mye luft og må rape mer eller gulpe. Det er ofte at rapen ikke kommer med en gang hos oss, men etter hu har ligget litt på ryggen på stellebordet kommer den når jeg plukker hun opp igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...