Gå til innhold

Sliter noe heftig med underlivssopp :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid, og det gjør tydeligvis vekstbetingelsene for sopp helt fantastiske. Jeg har prøvd Canesten salve og stikkpille. Stikkpillen kom altfor fort ut igjen, for jeg fikk den ikke langt nok inn uten innføringshylsen. Salven har jeg brukt i drøyt tre uker, legen sa jeg kunne bruke den en uke lenger enn det som står i pakningsvedlegget. Så jeg måtte slutte av litt vel tidlig, noe som har ført til at svineriet har blomstret opp igjen med én gang! Jeg er så lei, og det klør og svir som pokker!! :(

 

Finnes det noen ufarlige kjerringråd som funker?? Det hjelper jo ikke at jeg må pakke meg inn i strømpebukser og jeans hver dag pga kulden, men jeg forsøker å sove uten truse og det der.

 

Beklager detaljene, men jeg begynner å bli desperat...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg har nettopp (på lørdag) hatt et slikt innlegg inne her. Det svei å jeg klødde meg til blods =( Det beste tipset jeg fikk var yoghurt naturell! Jeg tok litt på et bind, å så dyppet jeg en tampong i litt yoghurt og gikk med dette i 3-4 timer. Etter det har det hvertfall været symptomfritt hos meg. Yoghurten lindret med en gang.

 

Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Tampong blir kanskje litt risky, ettersom jeg er gravid..? Men jeg kan prøve å smøre på. Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på apoteket og be om en sprøyde på 50-60ml trekk opp youghurten i den og spøyt den inn i skjeden. Så slipper du tampong.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nei tampong er kanskje ikke lurt når du er gravid. Men som anonym sier, ordne med en sprøyte. Da kan du blande ut yoghurten så den blir litt flytende, da kan du også ha den på en spruteflaske å bruke den som såpe noen dager.

 

Ellers fant jeg denne siden, mange gode tips: http://www.rolv.no/urtemedisin/sykdommer/candida.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for flere gode tips! Det klør kun utvortes, så jeg tror jeg begynner med å smøre på der.. Så får vi se. Når det gjelder spørmsålet ditt; 20:52, så vet jeg ikke hva duflican-tablett er for noe. Kanskje noen andre her vet?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut alt av sukker, absolutt alt, det vil sulte ut soppen som spiser sukker. Vær også forsiktig med gjærbakst.

Dette er litt kontroversielt, men; ta deg en svømmetur i klorvann, det har hjulpet kvinner før deg, også youghurt, finnes også melkesyretabletter på helsekost eller apotek, retter opp balansen i skjeden, kan brukes ved graviditet mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme selv, men begynte på canesten i går med en gang jeg begynte å kjenne det!:)

 

Men har mistet bruksanvisningen jeg da, så hvor lenge skal jeg bruke det?

 

Er så lenge siden siste jeg hadde underlivsopp så husker ikke hva jeg gjorde sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her igjen. Nå har jeg brukt naturellyoughurt i fire dager uten noe tegn til bedring :( Må jeg være mer tålmodig?

 

Tror jeg skal høre med legen om jeg kan kjøre en ny runde med Canesten. Jeg holder seriøst på å bli gal. Det klør intenst over det hele :(

 

Noen som vet om man kan ta hvitløkstabletter under graviditet?

 

..sukk..

 

Evt andre råd mottas med STOR takknemlighet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sov uten truse

Underbukse av bomull, veldig viktig

Når du er hjemme ville jeg gått i skjørt uten truse, luft musa di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...