Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frem til jeg var 12 uker på vei, så følte jeg meg gravid. Jeg hadde masse symptomer og det føltes i grunn godt og litt trygt. Men nå som jeg har kommet til 14+3, så er det liksom som om hele gravidfølelsen er borte. Ikke er jeg kvalm, ikke ømme bryst, ikke springer jeg på do hele tiden, ingenting..

Skulle så gjerne hatt noen tegn på at alt er i skjønneste orden, Skal ikke til jordmor før om to uker og det føles så lenge til.

Puh, det er ikke lett å være førstegangsgravid altså, man bekymrer seg for alt :-p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg så altfor godt :-) Men er nok ikke lenge igjen nå så kjenner du antageligvis den lille gi deg noen hint om at han/hun er der ;-)

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt! Jeg har det på samme måte, er 18 uker på vei nå, det synes knapt på meg og jeg er i strålende form. Litt "murringer" i magen kjenner jeg av og til men det er alt. Håper det kan være il litt "trøst", det er tydeligvis vanlig! Jeg var på ultralyd i forrige uke og alt var iallefall i skjønneste orden :)

Lykke til :)

Skrevet

Hei!

Du er i en fin periode. Vær glad for at du ikke er kvalm, sliter med halsbrann, har vondt i bekkenet, får kynnere i tide og utide, og er tung i pusten. Alt dette kommer tidsnok! Nyt å være i god form, du er faktisk kjempeheldig!

Ha en fin dag :-)

Skrevet

Jeg føler med deg! Jeg gikk rundt og lurte veldig på om babyen bare hadde blitt borte... Og det var uendelig lenge å vente på ordinær UL! Så jeg klarte ikke det og tok en privat UL, bare for å berolige meg selv. Og der inne var det en liten aktiv spire som var frisk og rask, bare så liten at jeg ikke kjente det! Nå er jeg 23+2, har bekkenrelaterte smerter, kynnere og er 30% sykemeldt og baby sparker masse, men jeg vil heller ha disse plagene og kjenne spark enn å gå tilbake til der du er nå og lure hele tiden.

Jeg har venninner som har fått flere barn (mitt første), og de beroliget meg hele tiden, men følelsen slapp ikke taket før jeg hadde vært på UL og sett med egne øyne at det var liv i magen! Det var helt klart verdt pengene!!!

Lykke til!

Skrevet

Sniker meg inn her fra 3 trimester. Er også første gang og ble rimelig usikker da symptomene forsvant. Det er dog heeeelt normalt, så bare slapp av. Symptomene svinger fra uke til uke ;)

Skrevet

Takk for svar alle sammen :-)

Jeg må le litt av meg selv, jeg er nok en sånn typisk førstegangsgravid som bekymrer seg om alt og ingenting.. Likevel føles det lettere nå som jeg har fått svar om at jeg ikke er den eneste:-)

Det er jo bare under to uker nå til jordmortime, så jeg skal forsøke å roe nervene til da :-)

Skrevet

Hei Babymama!

Jeg er tredjegangs, og hadde det akkurat som det i uke 14 :) Kvalmen var borte, ingen murring i underlivet, og ingen baby som hadde begynt å vise tegn til liv... Enda vi var på UL i 12+2 og fikk sett en perfekt liten krabat i full fart, følte jeg at alt ble borte med kvalmen!

Midt i uke 15 omtrent, begynte jeg såvidt å kjenne liv, og så lettet og lykkelig jeg ble!!! Og nå er magen blitt nokså stor, og far har kjent liv på utsiden siden uke 17 :D Vi er straks 21 nå.

Så gled du deg over din gode form, men kjenn også at det er lov å bekymre seg. Det kommer du til å gjøre jevnlig resten av livet ;) Lykke til videre!!!

Skrevet

Du er IKKE alene. Jeg føler meg egentlig fortsatt ikke gravid og jeg er 23 uker på vei. Eneste er bekkenløsninga, magen og sparkene. Av og til glemmer jeg det helt fram til det kommer et spark :)

Jeg var også sånn som deg, både i forrige graviditet og denne. Men alt er nok i skjønneste orden skal du se! Det er helt normalt å ikke føle seg så gravid, spesielt i begynnelsen av 2. tri!

Lykke til :)

Skrevet

Det høres ut som meg dette her;-)

Denne uken forsvant gravidfølelsen som ved et trylleslag, og jeg er i kjempeform. Det rare er at jeg har fått lyst på kaffe og andre ting som ikke har fristet tidligere i svangerskapet. Synes brystene er "vanlige", jeg er ikke kvalm og jeg har ikke ligamentsmerter heller. Går nå og venter på å få en doppler som en venninne har sendt i posten, og jeg storgleder meg til å få den i hus. Er ikke bra for meg å gå rundt og gruble på om det er liv eller ikke!

Er nå 14 eller 15 uker på vei (14 iflg menstermin og 15 i følge ultralyd) Det positive er at jeg kjenner litt bevegelser om kveldene som jeg tror kan være lille babyen. Det beroliger meg ihverfall litt:-)

Alt e nok i skjønneste orden!

Skrevet

He he, ler litt over dette, men ikke vondt ment :-)

Plutselig er symptomene diger mage, ikke få på seg skoene, andpusten, rare drømmer, spark som gjør vondt, hovne bein,,,senere i sommer svette og klage på varmen:-o

Klem:-)

Skrevet

Det gjør ikke jeg heller. Er 16 uker idag. Ingen kvalmeingen ligamentsmerter, ikke har magen vokst, ikke kjenner jeg liv...Men det blir verre vet jeghehe så vi får kose oss sånn som det er

Skrevet

Lurer meg inn her liiiitt for tidlig jeg :) 11+6 i dag, 12 uker i morgen :D

"Deilig" å lese at andre har det sånn. Jeg har det liitt anderledes da, for jeg har ikke hatt nooen tegn enda, så har store problemer med å forstå at jeg er gravid. Til tider kan jeg se en liten "kul", har mensmurringer i mage og rygg, og er uggen, ikke kvalm. Så det er jo småtegn der, men sånn kunne det vært uansett. Jeg har nok kulen fordi jeg er oppblåst, mensmurringer kunne vært pga mens og jeg kunne vært uggen selv om jeg ikke var gravid :P

Men bør vell ikke klage. Må vell heller være takknemmelig for at vi har det så bra som vi har det.. Men det er fortvilende. Gleder meg til magen blir litt stor, og til å kjenne liv.. Fantastisk <3

Skrevet

Hehe jeg føler med deg.

Ved min føste graviditet hadde jeg så å si ingen graviditestsymtoner. Det eneste var ømme bryst og manglende mensen og positiv graviditetstest. Fikk egentlig ikke skikkelig følelse av at det var en baby der før etter ultralyd. Og selv etterpå var jeg en smule usikker.

Det var ikke før i uke 24 jeg ble sikker på at jeg kjente spark. Jeg hadde livmoren i fornt så det ble vanskelig å kjenne spark. Lillepia var desuten veldig snill og sparket ikke i ribbein og lignende.

Men tilslutt kom det en liten pike med masse futt.

Denne gangen er det heldigvis annerledes. Jeg har kjent liv tidligere, hatt ørlite kvalme og føler meg definitivt gravid. Magen er også større en sist.

Skrevet

Ååå, det er en fryd å høre sånne historier :D Hehe. Vet jo så godt at det er nok helt fint, og at jeg er veeeldig heldig. Men vanskelig å slå seg til ro med det. Bra det til slutt kom ei lita pike med mye futt :D Koselig!!!

Skrevet

Husker jeg satt på venterommet til jordmor og tenkte "herregud så flaut! Tenk om hun ser at det ikke er noe der??!". Og da var jeg 17 uker på vei. Jeg kjente ikke noe særlig liv før i uke 21, og så plutselig tok det helt av etter uke 24, så nå vokser det og sparkes noe voldsomt! Snakket med mange venninner også som har opplevd det samme. ;)

Skrevet

Haha, sånn tente jeg og, og tenker enda. Tenk at legen har bestilt ul time til meg, så trenger jeg den egentlig ikke :P Flaut om de hadde sakt du ikke var gravid.. Tsh.

Men har og hørt mange som har opplevd det samme. Har selv ei venninne som ikke fant ut at hun var gravid før hun var 6 mnd på vei pga hun hadde ingen symptomer vist nok. Men plutseligen var det en kul og en del større bryster.

Skrevet

Haha, sånn tente jeg og, og tenker enda. Tenk at legen har bestilt ul time til meg, så trenger jeg den egentlig ikke :P Flaut om de hadde sakt du ikke var gravid.. Tsh.

Men har og hørt mange som har opplevd det samme. Har selv ei venninne som ikke fant ut at hun var gravid før hun var 6 mnd på vei pga hun hadde ingen symptomer vist nok. Men plutseligen var det en kul og en del større bryster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...