Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tilbud om å kjøpe en bergans bæremeis, men er usikker på om vi har behov for den. Noen som har erfaring?

Hvordan er det å bære i bæremeis? Det ser tungt ut siden barnet sitter ut fra ryggen.

Vi har nå en ergonomisk bæresele som er veldig god å bære vesla i. Den kan brukes opp til 15 kg. Foreløpig har jeg bare hatt henne på magen, men hun kan sitte på ryggen i den også.

Så jeg lurer på om det da blir unødvendig med bæremeis.

De skal ha 1000 kr for den og jeg aner ikke om det er lite eller mye. Den er lite og pent brukt ihvertfall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en Bergans bæremeis og har nettopp begynt å bruke den for nå sitter hun godt alene og kan sitte lengre av gangen (hun er 11 måneder).

Bruker den langs veien, i fjæra, på fjellet osv. Og hun elsker å sitte i den.

Den er god å ha på ryggen, lett å bære, stødig når jeg setter den ned i utslått posisjon og kort sagt: Veldig fornøyd og den vil bli mye brukt fremover.

(brukte Beco bæresele frem til hun var 11 måneder og var godt fornøyd med den også).

Skrevet

Vi har både bæremeis (Norrøna) og bæresele (Manduca). Her i huset er det slik at jeg bruker sela, og paps meisen. Bruker fortsatt sela på storebror på litt over 2 år (og lillebror på 6mnd). Storebror er ganske lett da, veier bare 12kg, og stortrives i sela;) Jeg bruker ikke meisen så lenge jeg ha sela.. Paps synes det er en damegreie med sele, derfor har han meis;)

Skrevet

Det er riktig at det er tyngre å bære i en bæremeis enn i en sele, fordi barnet bæres litt ut fra ryggen istedet for tett inntil- men fordelen er at utsikten er bedre i en bæremeis. Men de anbefales vel ikke brukt før baby kan sette seg opp selv og sitter stødig på egenhånd tror jeg...?

(vi har både Manduca-sele og bæremeis- Manducaen brukes mye, mens bæremeisen har vel knapt vært brukt, er jo så stor og tung...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...