Frella84 Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Jeg skal ikke amme etter fødselen og lurte bare på følgende: Får alle automatisk melk uansett? Selv om du ikke stimulerer til melk? Bør man få medisiner mot dette utskrevet av lege før fødsel? Noen som har noen ideer?
Tenker på nr 4 Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Alle som kan få melk vil nok få det:) Uansett. Vet at ei venninne av meg hadde tatt silicon og ville ikke amme, og hun fikk noe mot å holde/trekke melka tilbake etter fødselen:) Men melka vil vel gå tilbake uansett hvis du ikke ammer.... Hør med jordmor eller lege, så får du nok et korrekt svar:)
<3 lille spire i magen <3 Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Hei hei Jeg var hos legen idag og fikk utskreven tabletter som skal stoppe melkoproduksjonen. De skal taes direkte etter fødsel SÅ det går så fint at Alle får melk ja, men jeg har ikke lekket melk enda heldigvis Er i uke 36 + 5 .. Her på sørlandet er d litt press på det å amme ved sykehusenes jordmødre så jeg ville ha me tablettene fra legen min slik at jeg slipper den diskusjonen etter fødsel Lykke til
vannmann 76 Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 Hei:=) Bare av nysgjerrighet.. hvorfor skal du / dere ikke amme?
Frella84 Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2011 Tusen takk for svar, da skal jeg høre med legen neste gang Bor også på sørlandet så er vel også press, men har funnet ut at man må bare være bestemt! Grunnen til at ikke jeg ønsker å ammer er pga at blodtrykksmedisiner jeg går på har så mange bivirkninger, så vil tilbake til mine vanlige igjen så fort gradiviteten er ferdig. + at jeg har en sønn til med spesielle behov som gjør at jeg ikke kan gjøre meg avhengig av å være en melkemaskin
Multimamma<3<3<3 Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Hva gir dere baby på sykehuset da? Tar dere med egen mme og flasker? eller hva...
Frella84 Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2011 Jeg tar med både noen flasker og hipp mme, orker ikke være avhengig av pleierene hele tiden hehe.... Men du får i utgangspunkte begge deler på sykehuset, må vel sikkert bare gjennom en bla bla bla samtale om amming først tenker jeg
Tigress Skrevet 28. mars 2011 #8 Skrevet 28. mars 2011 Jeg har vonde pupper etter silikonoperasjon og skal ikke amme, kommer til og ta med meg Dostinex fra fastlegen og bruke etter fødselen. Gidder ikke og krangle med pleiere ang min kropp og min baby liksom. Men hadde egentlig ikke tenkt og ta med mme, men kanskje det er lurt?
<3 lille spire i magen <3 Skrevet 28. mars 2011 #9 Skrevet 28. mars 2011 Jeg fikk beskjed på omvisning på sykehuset at de har mmme og flasker der. Så jeg satser på det jeg . Men kanskje lurt å ha med?
Frella84 Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 28. mars 2011 De har nok det meste av det, men av erfaring så har de sikkert ikke annet en NAN, og jeg har tenkt å bruke Hipp. Så er kun derfor jeg bare tar med litt, bor ganske nærme sykehuset så tar ikke med meg store mengder for hvis de ikke har Hipp så sender jeg bare gubben hjem igjen
desember gutt + oktober tulle Skrevet 28. mars 2011 #11 Skrevet 28. mars 2011 dere som kommer fra sørlandet, hvor kommer dere fra bor i grimstad og venter nr 2 nå, regner med å amme, men har egentlig aldri følt noe veldig press på at jeg måtte med nr 1, men så var jeg ikke mer enn 18 når jeg fikk nr 1 så kan ha noe med det å gjøre ? nå er jeg snart 20 og venter nr 2, me pappa nr 2 vell og merke
addaadda Skrevet 28. mars 2011 #12 Skrevet 28. mars 2011 Vi vil få melk ja, men i Norge er det jo så amme fokus at det står jo ingenting om det i svangerskaps- eller mamma bøkene, en skam mener jeg. De fleste norske mødre har enten en god grunn for å ikke amme eller uansett dette er det da ingen som har noe med. Vi anbefaler på sykehuset på nyfødt avdelingen å bruke BH med innlegg i slik at brystet får motpress når vi ønsker å stoppe melkeproduksjonen. Da vil brystet tro at det er fullt og produsere mindre. Men de har jo allerede begynt å pumpe. Vi anbefaler ikke å ta tabletter, da de har en del stygge bivirkninger, og det ordner seg ganske greit med stram BH. Min plan er å ha topp på meg og så klart ikke legge henne til brystet etter fødsel, så får det gå som det går med stram BH. Man får så klart MME på barsel, og de fleste sykehus med barneavdeling har masse forskjellige slag, så det er ikke noe å uroe seg for.
mmagdalena Skrevet 29. mars 2011 #13 Skrevet 29. mars 2011 Ser her oppe at det er et tips om Hipp, og må bare skrive under på at det kan være kjempekjekt å ha med dersom man allerede vet at man ikke kan amme. Måtte gi opp ammingen ganske tidlig sist, og etter det deler vi opp livet i før og etter Hipp. Når vi byttet fra NAN slapp vi unna masse gulping, stram mage på babyen osv. Dessuten er lukten (både på vei inn og ut....) på disse to kjempeforskjellige...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå