LykkeligmedBabY Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Men lillegutt nekta plent! Så fikk ks dato på mandag den 4.april. Samme dato som min lille tanteunge:)
lillemy_85 Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Vurderer å prøve dette selv, men vet ikke om jeg vil.. hvor langt er du på vei, når de prøver? Og ville du gjort det igjen i samme situasjon? hører så mange som sier de aldri hadde prøvd igjen, men folk har jo forskjellige erfaringer..
eskil2687 Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Hei du! Hvor lenge før termin fikk du KS da? Jeg har født alle mine 4 barn 1-2 uker før termin og vil helst ha KS 2 uker før ja. Min ligger også med rompa ned:((
jente_80 Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 Jenta mi ligger med rumpa ned hun også.... men så lenge det viser seg at det er mulig med setefødsel, så vil jeg gå for det. Stoler fult og helt på legene på St.Olav. Har ikke kommet lengre enn til uke 32, så ting kan jo skje. Men pr i dag holder jeg en knapp på fødsel framfor KS. Jeg er førstegangs og definitivt ikke tøff når det gjelder smerter osv, men vil ikke komme hjem fra sykehuset med operasjonssår. Snuing er forresten ikke aktuelt i min situasjon....
Engelen <3 Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Jenta mi ligger også med rompa ned og jeg er i uke 34. Skal sjekke leie igjen i uke 37 og krysser alt jeg har for at babyen har snudd seg. Jeg er ikke sikker på om jeg er tøff nok til å si at jeg ønsker setefødsel.. Vil veldig gjerne føde vaginalt, men ble veldig skeptisk da jeg hørte hun lå i seteleie.. Jeg skal også føde på St.Olavs. Vet du om de som regel vil at førstegangsfødende skal føde vaginalt ved seteleie eller er det stor sjangs for KS? Jeg er heeelt blank på dette feltet, og klarer ikke ta stilling til for eller imot...
jente_80 Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Jeg er like blank selv Men jeg vil nok tro ganske bestemt at legene på St.Olav vet hva de gjør, og vurderer hvert enkelt tilfelle slik at det blir til det beste for mor og barn. Kanskje du allerede i uke 37 kan måle bekkenstørrelse og barnets størrelse, for å se om det er plass til at det kan passere i seteleie. Jeg har ikke snakket så nøye med legene foreløpig, men jeg ser for meg at jeg kommer til å være på jevnlige kontroller framover. Ikke bare pga seteleie, men også fordi at jeg har dobbel livmor, slik at det er litt mindre plass til barnet osv. Skal til akupunktur til uka, både for å se om hun vil snu seg, samt fødselsforberedende.
LykkeligmedBabY Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. mars 2011 Er i uke 37+3. ville ikke prøvd igjen. Syns det var både ubehagelig og unødvendig. Jeg var så sikker selv at han ikke ville snu, så visste på forhånd at dette ikke ville funke. Kanskje funker det for babyer som er litt mindre og som er nesten klare for å snus. Det er jo bare 50% som lykkes i dette.
LykkeligmedBabY Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 29. mars 2011 det er valgfritt om du vil ha KS eller setefødsel. I alle fall på de fleste sykehus i Norge. Jeg sa bare jeg vil ikke ha en setefødsel, ok sa legen. Så fikk jeg ks dato på stedet og info om alt Superdigg. Det gikk egentlig som forventet:)
Bringebærmamma 160611 Skrevet 29. mars 2011 #9 Skrevet 29. mars 2011 Har ei venninne som fikk snudd barnet sitt ved hjelp av akupunktur. Vel verd å prøve ;-)
sunshine89-septemberbaby <3 Skrevet 29. mars 2011 #10 Skrevet 29. mars 2011 Måtte bare skrive til dere her som skal føde i seteleie. Min mamma fødte min lillesøster i sete og av alle hennes tre fødsler var dette desidert den enkleste og beste! Hun fikk veldig god oppfølgning, godt med bedøvelse og mye mer ut av den fødselene enn de to andre. Hun var storfornøyd og hadde hatt NULL problemer med å gjøre det igjen, i motsetning til de to andre fødslene LYKKE TIL!
lillemy_85 Skrevet 29. mars 2011 #11 Skrevet 29. mars 2011 Takk, godt å høre at noen har positive opplevelser med dette også! Men lurer på om dette var den tredje fødselen? For er nok litt anderledes om man eg førstegangs kansje?
JustDoit Skrevet 29. mars 2011 #12 Skrevet 29. mars 2011 Jeg fødte jenta mi i seteleie for ca. 2 år siden. Fødselen gikk veldig bra. Får veldig god oppfølging, mange leger er tilstede og div. andre ansatte Fødselen gikk raskt. Fikk ingen smertelindring pga hadde full åpning da jeg ankom sykehus. Dette var en overraskenede setefødsel, så slapp alle tankene i forkant, men ble livredd ved fødsel......(pga visste ikke hva det innebar) Nå skal jeg ha en gutt i mai, han ligger i seteleie nå. Om han ikke snur seg til ca. uke 37, ønsker jeg KS denne gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå