Gå til innhold

når fødte dere nr 1, 2, 3 i forhold til termin?

Anbefalte innlegg

Her kom nr 1 hele 9 dager etter termin

nr 2 kom 4 dager etter termin..

Er det noe mønster i dette? dvs kan jeg vente meg å føde 4-5 dager tidligere enn jeg fødte nr 2, slik som det var med nr 2 i forhold til nr 1..

eller?

Fortsetter under...

Nr 1: 1 dag før termin

Nr 2: 4 dager før termin

Nr 3: 3 dager før termin

;)) Tror ikke det er noe mønster i dette...Nr 3 sies jo også å være en liten luring..;P Det var min iallefall..Hadde rier hver natt i en uke, før hun endelig fann ut at hun skulle komme ut..men da kom hun jaggu i en fart også ;P

Nr. 3 er en luring! ;)

Min første var 2 uker over termin og min andre var nesten tre uker over termin. Fødslene startet med rier og vannet gikk like før baby ble født.

Tredjemann startet med vannavgang (!) to uker FØR termin og riene måtte i gangsettes via drypp på sykehuset to dager etterpå.

Nr 1 kom 13 dager før termin

Nr 2 kom 1 dag før termin med tegn på å være overtidig (?)

Nr 3 kom 17 dager før termin

Nr 4 kom 15 dager før termin.

I følge legen på sykehuset er det litt forskjellig hvor lang tid vi bruker på å produsere et barn, noen bruker lenger tid enn andre (fra 37 til 42 uker er normalt). Han mente jeg var av de som bruker 38 uker derfor er 3 av mine 4 barn født ca to uker før termin. Han sa at det som regel var sånn at de som fødte før eller etter termin gjorde det samme med alle barna sine...

Annonse

Nr 1 - 12 dager før termin (3150 gr - 47 cm)

nr 2 - 1 dag over termin (egentlig litt merkelig at jeg gikk over siden jeg mistet min far 12 dager før fødsel) (3880 gr - 50 cm)

nr 3 - 7 dager før ultralydtermin (ble framjustert med 4 dager fra 'lege'termin) (3410 gr - 50cm)

er nå i 32 uke med nr 4 og er like stor som jeg var med nr 2 men håper at denne kommer en uke el to før termin :)

Annonse

nr 1, ble født 3 uker før termindato

nr 2, ble født 2,5 uker ETTER (!!!!) termindato

nr 3, ble født 1 dag etter termindato

nr 4 ble født 11 dager FØR termin..

Altså ikke ett fnugg av mønster annet enn at ingen er født direkte på termindatoen.

Hjelpes... Er 37 uker på vei og får litt angst av å se at det er så mange som som har født FØR termin. Vi førstegangsgravide blir jo innprentet at det er normalt å gå over, så hvis det skjer noe før termin så tror jeg at jeg får litt sjokk..... Hadde vært spennende om folk skrev når mensterminen var også for å se hva som stemte best - ULtermin fra sykehuset eller egenutregnet menstermin. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...