Gå til innhold

Skal skjekke egglederne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei at jeg velger å betale privat for skjekk av eggledere med kontrastvæske og ultralyd. Syns det er dyrt, men må vite om det er noe håp om å få nr to. NÅ er jeg lei av prøving, nå! Kryss fingre for meg på torsdag;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har du prøvd??

Skrevet

Har prøvd i to år, og det begynner å ta såpass mye på at jeg bare vil finne ut av om det er noen grunn til at det skal ta så lang tid for oss. Nr en brukte vi to og et halvt år på.

Skrevet

Lykke til!

Jeg også skulle inn å sjekke egglederne. Det endte med å fjerne masse endometriose.

Skrevet

Å huff da! Fikk de tatt mye? Ser det greit ut nå for deg? Ikke noe som er tett?

Skrevet

jeg venter på laproskopitime på sykehuset men det tar jo lang tid.. HVa koster det å gjøre det privat?

Skrevet

Jeg venter også på time på sykehuset for lap.

Gyn. sendte henvisning til sykehuset i midten av feb. Fikk da brev i posten at jeg skulle få komme inn innen utgangen av april 2011. Så her tar det heldigvis ikke så lang tid, fikk også fortalt av gyn. at jeg ikke blir prioritert først grunnet jeg er ung (25år) og virker frisk og fin...

Hørt rykter om at det å skjekke egglederene koster ca 1500,-?? Mente å lese det i et tidligere innlegg..

Skrevet

Der jeg skal, er det to alternativ. Ultrtalyd av systemet uten kontrastvæske (ca 1500) som du sa, mens ultralyd inkl. Kontrastvæske for å skjkekke at det er åpent koster i overkant av 3000.

Jeg vet ikke hva lap koster privat, men det er snakk om dagkirurgi, så jeg vil tro at det koster noe mer.

Lykke til til dere.

Skrevet

Ingenting som var tett. Men mye sammenvoksninger på utsiden. Vi skal nå prøve i 3 mnd. Hvis ingenting skjer skal vi prøve IVF pga alderen min, sa legen :)

Skrevet

noen av dere som vet hva som skal til for å få sjekket egglederne offentlig?

Skrevet

Du går til legen og sier at du har prøvd et år uten å bli gravid, blir henvist til utredning, og der er det en mulighet viss hormonprøver og slikt er i orden. Jeg har gjort det for noen år siden da vi prøvde på nr en. Det ente opp med at jeg tok en lap som viste at jeg har endometiose. Nå er jeg redd for at det har kommet mer og at det er tett, siden det tar så lang tid. Grunnen til at jeg gjør det privat nå, er at jeg ikke vil vente den tiden det tar.

Skrevet

Jeg var hos priv gyn og fikk henvisning til røngten av eggledere 31.1 og ringte selv til riksen og fikk time 12.2! De har ikke ventetid, men de tar us utfra når i syklus du er. Tror det er mellom 6-10dag de gjør dette. Enkel og grei us!

Betalte bare egenandel 210kr!

Skrevet

Da er det gjort, og den gode nyheten er at alt er at alt er ok med systemet, så da er det jo bare å være optimist og fortsette jobben.

Skrevet

men hvis man har spesiell grunn til å tro at det er nettop egglederne det er noe i veien med, så kan man hoppe over noen steg. Hvis man feks har hatt klamydia eller har hatt operasjoner i det området som kan ha laget krøll..

Jeg venter på time på Haukland. Legen min sendte henvisning for en mnd siden og jeg har fortsatt ikke hørt noe! Jeg blir gal av å vente! Hver måned håper jeg at jeg ikke skal få mensen samtidig som jeg hører legens stemme i hodet som sier at hun er "nesten 150%sikker på at begge egglederne mine er tette"...

har prøvd siden juni og begynner å bli lei!

Skrevet

Apple 80, så kjipt da! Håper den innkallingen kommer snart. Jeg har tatt lap tidligere som viste at jeg har litt endometriose, derfor var jeg redd for det med egglederne. Og å vente på time slik jeg måtte ha gjort her viss jeg skulle gå den offentlige veien var ikke noe jeg orka når jeg hadde mulighet til noe annet.

Håper legen din tar feil, Apple, og at det er rene higwayen der inni egglederne dine! lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...