Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillejenta mi er snart 10 uker, og de siste 3 ukene har hun vært svært urolig, utilpass og skriker mye. Før dette startet var hun en rolig og fornøyd baby. Har vært flere ganger hos helsesøster som mener dette er luftsmerter, men er det kolikk? Hun klarer å sovne fra det, men spesielt på ettermiddagen blir det til at hun sovner utslitt for å våkne igjen etter kort tid med et skrik. Hun skriker utrøstelig, og eneste som hjelper er sukkervann og å gå rundt og bysse på henne... Kan de få kolikk så sent??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er kolikk eller ei kan jeg ikke svare på.. Men når dattern min var på den alderen og mindre, var hun plaget med luftsmerter.

Vi brukte å gi henne 2,5ml Karvete før hvert måltid. Vi ga henne dette med sprøyte, og det gikk fint. Det hjalp veldig på! Vi brukte også å legge henne på varmeflaske. Hun la da på magen (ALLTID med tilsyn) oppå varmeflasken. Ikke mye vann i, bare så den blir helt flat når hun ligger på den, og ikke for varmt vann.. Det finner du ut av..:) Men det hjalp iallefall oss mye:) At hun lå på magen oppå varmeflasken, sa helsesøster var helt greit, så lenge vi fulgte med henne...:)

Lykke til:)

Skrevet

Hun får fenikkelte og idofom, og det hjelper litt, men ikke så veldig mye. Hun har også dager der det ikke hjelper i det hele tatt... Men å legge henne på varmeflaske har jeg ikke prøvd, bør kanskje dra ut og kjøpe varmeflaske da, takk for tipset:)

Skrevet

Bestill time hos manuellterapeut, osteopat el. kiropraktor. De hjelper mange såkalte kolikkbarn. Om de gråter pga luftsmerter, låsning i nakken o.l.

Manuellterapeut er gratis mange steder.

Lykke til!

Skrevet

Ja, det glemte jeg å si..:P Vi var hos kiropraktor. 3ganger der og vi hadde en ny unge:) Så det burde du absolutt gjøre!!:) Håper magen til den lille snart blir bra:)

Skrevet

Jeg har vurdert kiropraktor ja, men har først og fremst bestillt time hos legen. Så skal høre hva han sier og så blir det nok en tur til kiropraktoren senere. Orker hvertfall ikke at lillegull skal ha det vondt stakkars. Takk for svar dere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...