Gå til innhold

noen som kan komme med innspill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange ganger ammer dere babyen som er ca 4 mnd iløpe av døgnet?

har dere rutiner eller hvordan gjør dere d ?

har ei lita som spiser hver 2 time,syns dette er hyppig,syns dere ?

hun spiser enda på natten.2 ganger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er rytmen ca slik: Melk, så 1,5time våkentid og ca 1 time soving. Så her blir det ca 2,5 timer mellom mating på dagtid. (Noen ganger mer om jeg får henne til å sove lenger.)

Hun legger seg ca 20.00 og står opp ca 06.30, med ca to matinger.

Nå er ikke jenta mi mer enn 3mnd gammel, men hadde noe av den samme rytmen sist med gutten min også. Når hun er mer våken på dagtid mellom sovingene, blir det automatisk lenger tid mellom ammingene også.

Skrevet

Gutten min er 5 mnd nå, og har siden han var 2 mnd spist 5 måltid i løpet av døgnet. 3-4 timer mellom hvert måltid, avhengig av når på døgnet det er. (4 timer morgen/formiddag, 3 timer kveld). Han ammes og legges ca halv ni så sover han til en gang mellom halv 6-7 uten mat. (våkner da - spiser - sover videre 2 timer)

Før han var 2 mnd ammet jeg hver annen time. Rimelig slitsomt. Gutten ble også tilslutt trill rund og gulpet endel. Helsesøster anbefalte meg å drøye (gjerne ved hjelp av smokk) til at det gikk 4 timer (på dagen, gjerne 3 timer ettermiddag/kveld) og heller sørge for at han spiste gode måltider hver gang. Slik "vente" jeg kroppen/magen hans av med små og hyppige måltider. Det gikk overraskende greit, etter 2-3 dager hadde vi kommet inn i en mye hyggeligere rytme for både mor og baby, og døgnrytmen i forhold til natt/dag ble plutselig helt perfekt - i tillegg kom søvnrutinene på dagen også i boks.

Dette var det som funket for oss, funker som bare det enda. Men babyer er forskjellige og trenger mat med forskjellig intervall, så du må nesten bare prøve deg frem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...