Mai2011:) Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Har hatt et kjempe fint svangerskap, helt til nå.... Har ikke hatt noe plager. Men nå har jeg fått alt på èn gang! Har 6 uker til termin, og fått vann i kroppen, hemorider, urinveisinfesjon, bekkenløsning og høyt blodtrykk opp i alt dette! Ble 100% sykmelt i dag. Og det kom noen tårer nå, når jeg innser at jeg ikke skal jobbe igjen før pappaperm etter jul:( Er veldig glad i jobben min, den er så givende. Tiden har gått så fort helt til nå. Hatt plager i 1 uke nå, og tiden har ikke gått saktere føler jeg:-/ Skal til legen igjen om onsdagen for å sjekke blodtrykket igjen, er det fortsatt høyt blir jeg sendt til sykehuset for overvåking. Noen med noe trøstende ord?
gulda Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Tja, vanskelig å finne de rett ordene uten at det bare blir klisjèer.. Synes iallefal synd på deg som fikk alt slengt i fanget på en gang! Men du er tross alt heldig som er så nærme termin, og som får så god oppfølging! Og i og med at du bare har tre uker igjen til termin begynner, så mister du ikke så mange ekstra dagene med jobb. Jeg vet faktisk ikke hvordan det er å være så glad i jobben, så sikkert det derfor er lettere for meg å si at: prøv å nyt sykemeldingen! Det er ikke mange gangene en skal være gravid, og når først plagene gjør at en ikke kan jobbe, så får en bare prøve å gjøre det beste ut av det. En skal jobbe i mange, mange år fremover! Prøv å sett pris på den ekstra tiden til å kunne gjøre ting du ikke pleier. Har du fint vær og orker å trekke litt luft? Nyt det -da er du heldig som har muligheten! Kanskje du endelig kan rekke å lese en god bok? Treffe noen andre som også er hjemme av en eller annen grunn? Skjønner at det er vanskelig når du helst vil være på jobben, og dette kom så brått. Men håper du kan finne glede i ting du kan gjøre likevel, og i at du snart skal få din lille prins/prinsesse! Trøsteklem.
oslo37 Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Hei! Føler med deg! Omtrent akkurat det samme skjedde med meg. Helt frisk før jeg plutselig ble dårlig og innlagt. Skikkelig nedtur, ville så gjerne stå helt ut til permisjon som frisk og sprek gravid! Ble skrevet ut etter noen dager men 100% sykmeldt to uker før perm. Men det var egentlig helt OK - skjønte ikke før jeg gikk hjemme at jeg var i ferd med å bli skikkelig sliten. Formen tok seg bra opp igjen, får god oppfølging av sykehus og jordmor og har vendt meg til en rolig hjemmetilværelse. Nå har jeg kun 12 dager igjen til termin, og tenker at det var til det beste å bli "tvunget" til å roe litt ned. Nå er alt klart til baby, jeg er uthvilt og klar. Så kanskje det er kroppens måte å si fra? Håper du kommer deg litt! Lykke til!
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 Hei på deg! Trøsten fra meg får bli at du er svineheldig som har kunnet jobbe så lenge! Jeg ble sykemeldt i midten av desember, fra en jobb jeg stortrives i, og tiden har sneglet seg avsted (41 dager til termin).. Skjønner veldig godt at tårene kom, men du få prøve å slappe av å nyte disse siste ukene likevel! Snart har du bebiene våre på rett side av magehuden, og da blir det andre boller!
Mai2011:) Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2011 Ja, takk for noen trøstende ord! Jeg er rett og slett ikke vandt med å være så rolig. Har ingen barn fra før, men er veldig sosial av meg. Å ikke kunne gjøre noen ting nå er veldig frustrerende.. Håper bare at blodtrykket synker igjen, så jeg kan dra å svømme litt og fungere litt utafor hjemmet;p
tina 79:) Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Ukene kommer til å gå kjempefort uansett! Prøv å nyte at du får slappet av, og samle krefter, tro meg du trenger dem etter fødselen. De første ukene er intense, og man bør så godt det lar seg gjøre hvile og la kroppen lade batteriene til den kraftanstrengelsen den skal igjennom. Men det er lov å gråte!!! Svangerskapsplager er kjipe uansett når de kommer. Lykke til med resten av svangerskapet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå