Mamma2011 Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Da har jeg fått bestilt først legetime, endeligen. Måtte mye mot til der. Nå gruer jeg meg utrolig mye. Aldri tatt en gynekologisk undersøkelse før, og kunne godt tenkt meg å vært foruten.. Noen som har noe positivt å si eller?? hehe.
Babyønske �� Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Vet du at du må ha GU. Det er ikke rutine på første svangerskapskontroll lenger. Men hvis du aldri har tatt celleprøve, så bør du kanskje få det gjort. Man tror gjerne på forhånd at det er verre enn det er. Men som oftest er det fort gjort og ikke så ille som forventet, og man føler seg veldig letta over at man har fått det overstått etterpå. Lykke til
Mamma2011 Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2011 Ja, jeg spurte hva som kom til å skje når jeg kom. Hun sa det ville bli tatt blodprøve, en GU, spørsmål og litt forskjellig skrivearbeid. Det er nok kanskje ikke så grusomt som jeg vil ha det til da. Men tanken på å kle av meg og ligge å skreve til en fremmende er liksom bare helt teit Så gleder meg veldig til å få det overstått ja. Takk for det
Dini Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 ja, og for ikke å glemme å få kalde instrumenter oppi skjeden og en finger i hvert hull.. Men det går sikkert fint.
Mamma2011 Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2011 Jo, takk for det. Det var virkeligen en kjempe lykkeønskning Går nok fint ja, overlever vell det..
Gjest Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Jeg skrev at innlegg til deg tidligere, men ser at det er borte. Da jeg var på første kontroll ble jeg tilbudt gu og celleprøve. Det var mitt valg og legen sa at det ikke var noe problem å ta det etter fødselen. Tror de går mer og mer vekk fra gu/celleprøve under svangerskapet. Jeg valgte hvertfall å vente til etter fødselen, og jeg har aldri tatt celleprøve før. Så ikke sikkert du må ta det du heller. Lykke til:)
Dini Skrevet 29. mars 2011 #7 Skrevet 29. mars 2011 Mja.. beklager den ble visst litt grov den forrige der, men bare så du er obs på det hvis du skal på GU, men det er jo isåfall bare å si fra at du aldri har hatt GU før, så tar de seg sikkert godt og rolig av deg. Det er ikke så veeldig behagelig, men det er bare å slappe av så går det nok fint=)
Mamma2011 Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 29. mars 2011 Hehe, ikke alltid det er samarbeidsvillig her på nettet.. Håpe det bare er et tilbud her og da. Har liksom ikke så godt kjennskap til legen siden jeg så og si aldri har vært hos han. Men har også hørt at de går mer og mer bort fra det. Men når jeg hørte hva som kom til å skje så sa hun sekretæren at de skulle tas blodprøver og en gu vertfall. Så vi får vente å se Takk for det, og lykke til til deg og
Mamma2011 Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 29. mars 2011 Haha Greit å vite hva man går til og da.. Hehe. Men ordner seg vell, må vell bare venne seg til ting som er mindre ubehagelig nå i de kommende mnd..
Vi3&EttLiteFrø;) Skrevet 29. mars 2011 #10 Skrevet 29. mars 2011 Prøv å kke grue deg! Det er jo mye bedre å ha gjordt det, å vite att ting er bra vel! Alltid litt spenning rundt slikt, men så sitter en etterpå å tenker att "dette var da ingenting å grue seg for":) PUST og slapp av...det er det beste "rådet" jeg kan gi deg..
Mamma2011 Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 29. mars 2011 Sant som du sier Takk for godt råd, skal ta det med meg
siljesnupp med minisnupper Skrevet 29. mars 2011 #12 Skrevet 29. mars 2011 er ikke alle som tar gu på første kontroll. legen min gjorde det og det er absolutt ikke ille. du blir spurt om du har tatt celleprøve i løpet av det siste året og har du ikke det så pleier dem å ta det da. pluss at dem pleier å sjekke symfysen innvendig første gang. så lenge du klarer å slappe av og puste rolig så går det så bra så:) masse lykke til på første kontroll:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå