Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Ble litt nyskjerrig her. Ser det skrives mye om hund og katt. Men har du hatt noe utenom det vanlige? Selv har jeg, opp gjennom årene, hatt følgende: en arapapegøye, to tarantella, en diamantpyton og en trepyton. Foruten de vanlige som katt, mus, kanin.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Det mest spesielle jeg har hatt, er skillpadder... Ellers har jeg hatt katter, hunder, kaniner, div fugler, hamster, marsvin, ørkenrotter og hetterotter,
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Har hatt Chinchilla som liten Men aldri noen andre husdyr
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 ekorn:) Fant en liten kar som hadde mista mora si(hadde gått alene nesten en uke) Oppfostret ham og da han ble stor nok flyttet han ut i skogen av seg selv (tok lengre og lengre lufteturer i skogen) Kom ofte på besøk i årene etterpå
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Katt, mus og kanin for å mate slangene med eller? Jeg skjønner ikke folk som må ha eksotiske dyr som må være i bur, hadde det ikke vært så mye bedre om de hadde fått leve ute i naturen der de hører til? (Og ja, jeg syns ikke noe om noen som helst burdyr, om det være seg en slange eller en kanin!)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #7 Skrevet 28. mars 2011 Ei kråke som het Klara:) Overvintra hos oss etter å ha blitt tatt av nabokatten.Hadde dyrlege nedi veien som hjalp oss med vingen og sjekka over fuglen.Artig barndomsminne;)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #9 Skrevet 28. mars 2011 Har hatt: Hest, katt, kanin, hamster, rotte, mus, skilpadde og skjeggagamer. Pluss fisk.
Eleutheria Skrevet 28. mars 2011 #10 Skrevet 28. mars 2011 Litt av hvert, egentlig ... Blant de vanligste kan jeg nevne katt (seks forskjellige), kanin (to), rotte (to) og fisk (hadde på det meste fem forskjellige akvarier med ørten forskjellige fisker i hvert kar). Forflytter vi oss over mot det mer uvanlige, men ikke direkte merkelig, kan jeg nevne at jeg har hatt hest i fire år. Har også hatt skapninger av tre merkelige slag boende hos meg, og syns de fortjener litt mer presentasjon ... 1) En svensk salamander, født og oppvokst i fangenskap. Fantastisk artig liten sak som satte hele huset på hodet da den rømte fra akvariet på rommet mitt. Ble funnet bak peisen to uker senere. Og ja, den levde noen måneder etter den toukers turen på rømmen. 2) Pinnedyr! Pinnedyr skal visstnok være superfornøyde med å spise salat, men hvis man gir dem sitronmelisse en eneste gang isteden blir de kresne og spiser bare sitronmelisse for all fremtid. De trenger bare seg selv for å ploppe ut alt fra 20 til 150 små pinnedyrbarn (dette skjer som regel når foreldrene er blitt 10-15 cm lange), og foreldrene dør som regel kort tid etter. Da visner de og blir bleke, og så råtner de. Det er plass til nærmere 300 pinnedyr i et akvarium på 65 liter - 400 hvis du teller med de døde. 3) Skotsk hjortehund. Denne hunderasen er så merkelig at den lett kvalifiserer til en plass på lista over "merkelige husdyr jeg har hatt". Må oppleves ...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #11 Skrevet 28. mars 2011 Pinnedyr..! Mange hundre av de.. I tillegg til hund, katt, marsin, kanin og fisker. Har forsåvidt hatt en del frosker, rumpetroll og en levende kråkebolle i tillegg..! Som enten rømte, eller avgikk med døden i solsteiken i det lille plastakvariumet jeg hadde de i ute..................
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #12 Skrevet 28. mars 2011 Haha, Eleutheria, flott oppsummering av pinnedyrene...! Mine spiste ikke salat, men bare en viss type grønnplante vi hadde på stua... Og husker fremdeles panikken til min søster og min mor da en 10-15 "småpinner" rømte ut av akvariumet... Så først en på muren ved peisen, så flere og flere spredd på vegger og blomster rundt omkring... Hilsen den andre pinnedamen
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #13 Skrevet 28. mars 2011 Jeg har hatt to skillpadder, den ene rømte og gikk hjemmefra og til stranda (ca.1.5 km), mens vi var i badeland en dag:P Også har jeg hatt minigris, den skulle ihvertfall være mini, men den brøyt seg inn i kjøleskapet om natta og gjemte mat rundt i hele huset, før den hadde en skikkelig matorgie og sovnet med tenna i agurken. En gang våknet jeg av forferdelig høy musikk, og da hadde den spist alle knappene på pc'n samtidig som den hadde satt volumet på fult:P Når jeg ble gravid ga jeg den bort til en naturbarnehage i fredrikstad.. Da var den stoooor!
Gjest Tale30 Skrevet 28. mars 2011 #14 Skrevet 28. mars 2011 Ikke så merkelig egentlig, men mange ga meg et skjevt blikk når de fikk vite at jeg hadde 10 hetterotter på en gang. De hadde alle en egen personlighet, og sin helt spesielle plass i hjertet mitt. Den rareste av dem var en dobbelrex dumbo, helt uten pels og med gigastore ører
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #15 Skrevet 28. mars 2011 Ja, jeg kjøpte meg faktisk 2 hetterotter! På dyrebutikken sa de att det var 2 hanner. Flott det, tenkte jeg.. Å spaserte hjem med mine nye kompiser. Det gikk faen ikke 3 uker engang. Så hadde de 2 hannene, plutselig blitt til 2 hunner som fødte tilsammen 18 rotter!!!!!!!!!!!!
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 28. mars 2011 #17 Skrevet 28. mars 2011 Tarantella og skorpion hadde jeg for mange år siden. Og hadde slanger hjemme, da jeg jobbet i dyrebutikk. Ulovlige husdyr som fikk siste stopp hos oss før de måtte bli avlivet..kjipt. Ellers mus, katter, kanin, hamstere, marsvin og undulat
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #18 Skrevet 28. mars 2011 Jeg hadde kjedelige foreldre, så fikk aldri noen skikkelig kule dyr, bare undulat, kanarifugl, fisker, kaniner og endelig til slutt hund. Men venninna mi hadde geit hjemme på rommet sitt, det var stor stas! (mora visste det ikke, hun var alkoholiker, så kanskje ikke så rart) Eller jo, forresten, jeg var sammen med en skikkelig boler en gang(bodybuilder) DET var et merkelig dyr, det!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #19 Skrevet 28. mars 2011 20:22 her.. Jeg måtte selge de.. Dyrebutikken tok ikke på seg noe ansvar :-/
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #20 Skrevet 28. mars 2011 Jeg har hatt en varan..ganske stor ei. Hun kunne jeg lufte ute i kattebånd, men jeg turte ikke mer enn et par ganger, gikk ellers endel løs inne. Det er det mest spesielle dyret jeg noengang har hatt, og skal aldri ha igjen
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #21 Skrevet 28. mars 2011 Jeg hadde en kråke da jeg var liten, som hadde brukket en fot. Så hadde vi en liten gris nede i kjelleren, som gikk rundt på tunet da han ble stor nok til det. Dessverre gav vi henne litt for mye mat, så hun ble så tjukk vi måtte slakte henne. Hun smakte fortreffelig godt i det minste;)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #22 Skrevet 28. mars 2011 En psykopatisk kanin(grunnet innavl), og en senil katt(grunnet alder). Har aldri hørt andre som har hatt dette, og det er dyrlegen som satte diagnosene.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #23 Skrevet 28. mars 2011 Ja, har hatt noen spesielle kjæledyr. I tillegg til rotter og mus ( som blir sett på som litt spesielt av enkelte, har jeg hatt tarantell, afrikanske kjempetusenben og triops (som de aller fleste anser som ganske spesielt)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #24 Skrevet 28. mars 2011 Jeg har hatt mange slags fisk i akvariet selvsagt, og broren min hadde en frosk som het Bolla da vi var barn. Mamma klikka selvsagt da hun fant den i badekaret, enda han hadde innredet kjempefint der med stein og mose. Men selv hadde hun en flaggermus som het Netti i en periode, og ei tam skjære! I nyere tid har jeg hatt papegøye, og jeg og sønnen min har oppdratt noen triopser i et lite akvarium. Og vent litt, jeg hadde flatlus i studietida!!! Hvis det gjelds, da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå