Gå til innhold

hjelp.baby biter pupp ved amming.AUUUUUUU

Anbefalte innlegg

Skrevet

HJELP!!baby "biter"puppen ved amming!!!AUUUUUU NYTT 10:37 28.03.2011

Min lille prins på 8mnd har 4 skarpe tenner som borrer seg langt inn i brystvorta ved amming!Det gjør vanvittig vondt!!!!!Har masse småsår på puppen og gruver som en hund til hver gang jeg skal amme.

Er det noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre for å unngå dette?noe jeg kan ta på puppen(ikke skjold) eller noe vi kan gjøre med tennene?

HJELP!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det akkurat likt som deg så ville bare si at det går over, til slutt! Fikk ingen gode tips men det som hjalp hos meg var på pusse tennene til lille prinsen ofte i løpet av dagen for å få han til å klø mindre i tennene. Gå også uten bh for å lufte, så gror sårene mye fortere. Simplex(?) øyesalve kan du smøre på før amming, det hjalp litt. Lykke til!

Skrevet

Det går ikke an å suge og bite samtidig, så et tips jeg vet funker er å følge VELDIG med på hvordan han spiser, og sørge for at han ikke får ligge der et sekund lenger enn han faktisk dier.

Et annet tips er å trekke barnet MOT deg, skvise han i brystet - da får han ikke puste, så da slipper du når du kjenner han kaver for å komme løs (du skal selvsagt ikke tvilholde han der, men du kjenner når han vil løs).

I tillegg fungerer det visst ofte å snakke strengt til barnet og forklare at det ikke blir noe mer melk når han biter. Si "nei", snakk strengt og avslutt måltidet. Ikke rop/hyl, det er ofte veldig gøy - min småsadistiske unge ler høyt om jeg roper au....

Se ellers http://ammehjelpen.no/artikkel/21/Biting

Om han har bitt så må du passe på at det ikke blir sårt - luft godt, smør evt med brystsalve, bytt ammeinnlegg ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...