Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Er det flere som syns det er skummelt å forholde seg til underlivet etter fødsel? Har prøvd å se meg litt i speilet for å venne meg til det, men liker ikke hva jeg ser. Syns stingene er stygge og alt ser skjevt ut i tillegg kan jeg se rett opp i livmoren (åpningen er 1/2 cm). Gruer meg til gynekologisk undersøkelse, selv om jeg trur det føles bedre etterpå...
mamma.for.2♡ Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Du er nok ikke aleine om føle det slik februarmamma 2011. Men det går nok fint. Det tar legen under ett minutt eller noe å sjekke det han/hun skal. Så vil du nok med tiden se at det "retter" seg litt opp igjen... Hos meg tok det litt tid før jeg ikke var så hoven. No er det gått en god stund siden fødsel her da... jenten min er 6 mnd. Og først no jeg føler jeg er litt mer tilbake til mitt gamle selv. Samboer var kjempe tålmodig og ventet til jeg var klar til å ha sex igjen... Og det tok gode 5 mnd her i huset... Men ikke stress deg opp for 6-ukers kontrollen. Det går nok fint skal du se!
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Du må ikke ha gyn. hvis du ikke vil. Jeg har født to barn og har ikke hatt behov for det. 6 uker er ganske kort tid etter fødselen og ting er fortsatt hovent og stingene er ikke akkurat pene. Jeg bestemte meg heller for å bestille 6-ukers for å diskutere prevensjon. Og heller bestille time med gynekolog etter et par mnd så jeg kunne "se" hvordan det ble etterhvert. Men det ordnet seg før jeg fikk bestilt time. Med nr 2 har jeg ikke engang vært på 6-ukerskontroll. Har ikke noe behov for det. Hvis du skal ha gyn. er et lite tips å ha på seg skjørt
mariabee Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 Hei! Jeg husker jeg grudde meg noe innmari.. Var sydd i alle retninger, til og med innover.. Men for underlivet sin del valgte jeg å få d skikkelig sjekket for å være sikker på at ting ville bli noen lunde normalt etter hvert.. Kontrollen gikk veldig fint og ting føles bedre ut nå fire mnd etter fødsel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå