Gå til innhold

Nå begynner det igjen

Anbefalte innlegg

Jeg fikk jo helt redefølelse i starten av sv.skapet, hvor jeg malte barnerommet og handlet div utstyr.. Så gjorde jeg ingenting en stund og nå kommer det tilbake:) hehe!

I dag skal jeg vaske alle barneklærne og etterpå i dag skal jeg mase på min mann om å få bært ut den gjestesenga:)

Jeg er i 27 uke nå, og tiden bokstavelig talt FLYR avsted!

Så nå lurte jeg litt på;

Hva har dere kjøpt av stelleutstyr osv? Eller skal kjøpe?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143073505-n%C3%A5-begynner-det-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi begynte forrige uke, og det kjentes litt godt å være i gang. Gjorde litt da, og noe denne helgen - og nå føler jeg liksom at vi er på vei. Vi har flyttet ut kommoden vår fra soverommet, for å få plass til babyseng. Har endelig klart å kvitte oss med en bokhylle som har stått her og tatt masse plass i evigheter, og har generelt flyttet litt rundt på møbler slik at lillebror får plass til sine ting og. Neste som står på tapetet er å kjøpe ny kommode til babytøy, og når den er i hus tenker jeg at jeg begynner å hente ned babytøyet fra boden (passer uansett med den årlige loppemarkedutrenskningen) :) Kjenner ting blir litt mer virkelig nå som vi er i gang :)

Jeg har også så lyst til å få barnerommet på plass, men det er så mye som må gjøres. Vi må f.eks dele et rom i 2 ved å sette inn en vegg og da må det ene rommet få ny dør, så blir helt stressa av å tenke på det.. Og så sier mannen min at vi har god tid for hun skal jo ligge inne på vårt rom en god stund før hun har bruk for et eget barnerom. Det er jo sant det, men føler alikevel for å få det i stand. Henge opp bilder, kjøpe gardiner, kommode, lamper og sprinkelseng (vi får en vugge som hun skal ligge i fra begynnelsen).... Virker så koselig å ha et sånn nusselig søtt rom (venter vår første)!! :)

Vet dere forresten hvor lenge de kan sove i vugge?

Lykke til med redebygging:)

Har ikke gjort så mye her ennå.

Eller har jo såvidt begynt da. Men for en uke siden hadde jeg ikke gjort noe som helst.

Men nå er iallefall barnevogn på plass og i helgen kjöpte vi en fin brukt sprinkelseng, som jeg tenker å male hvit. Stellebord kjöpte vi faktisk allerede för jeg ble gravid i höst, så det er i boks!

Har også vunnet endel auksjoner på tradera, så snart kommer noen skikkelig fine babyklär i posten! :)

Har jo endel igjen, men er jo bare i uke 26 ennå, så stresser ikke.

Men skal snart få tömt bokhylla på soverommet vårt, så senga får plass.

Aner ikke hvor lenge de kan sove i vugge, men skulle kanskje gjette på 3 mnd? Nei du, jeg vet ikke.

Har aldri hatt det, siden man kan bruke den så kort.

Jeg har ikke handlet inn noe enda. Jeg er i uke 23. Så er vel på tide å starte snart. Og vi må handle inn mye nytt på tross av dette er nr 3, for jeg solgte unna masse utstyr siden vi ikke skulle ha flere. hehe.

Har ordnet med handleliste på ikea da :) Skal kjøpe sprinkelseng, stellebord, madrass og diverse der. Vogn skal vi bestille når feriepengene kommer :) Har bestemt oss hvilken vogn vi skal, må ha søskenvogn siden vi har 2 åring når denne kommer.

Annonse

Jeg må nesten le litt, for jeg bygger rede noe så hinsides for tiden, hehe. Det er nesten til det plagsomme! Hva er det med disse instinktene våre??

Jeg har handlet inn litt småting, bag til vogna, sengetøy, og jeg har gått gjennom alt babytøyet som ligger på loftet og plukket ut det nøytrale.

Jeg sitter her med bekkenløsning og planlegger alt mannen min må vaske. På lørdag var det soverommet vårt som sto for tur -men jeg gjorde det sjøl. Vaska alt, skrubba karmer, dørskapene osv. Rydder i skap osv konstant! Så får jeg vondt i bekkenet, og må ligge på sofaen resten av dagen. Men jeg klarer ikke la være!

Nå maser jeg på gubben for at han må få ferdig badet vi pusser opp, selv om vi har et bad vi bruker... Og gardinene må vaskes.... Jadda:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...