Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Derfor har jeg samsovet med ham til nå; han er veldig avhengig av mammakontakt - også når han skal sove og det har jeg gitt ham. Vi prøver i hvertfall å gjøre ham vant til å bli flyttet over i sprinkelsenga etter han har sovnet godt. Noen dager går det greit og han kan sove der 4-5 timer. Andre kvelder våkner han og gråter så fort han legges ned i senga. Da orker vi ikke å la ham gråte lenge - både han og vi trenger søvn.

Jeg har lest mye om high need babyer og han oppfyller mange av de kriteriene. Når han får sove i vår seng, sover han godt.

Jeg hører om babyer som legges i senga si om kvelden med en flaske MME og sovner boms og sover i 10-12 timer i strekk.

Dream on! ;)

Gutten vår tar ikke flaske; sikkert fordi jeg har fullammet i 6 måneder. Han spiser godt med grøt.

Finnes det en måte vi kan flytte ham over i egen seng lettere? Og hvordan i all verden skal vi få ham til å roe seg i senga si av seg selv? Har prøvd det meste. Må det skrik og skrål til? :(

PS! Selv var jeg en baby som vanligvis sovnet på skulderen til pappa og ble lagt i egen seng uten trøbbel. (!) Men mannen min var akkurat som lillegutt. Uflaks, hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har akkurat samme type, 6 mnd gammel nå.

Vi samsover, pupper han i søvn på kvelden og legger en varmepose med en brukt t-skjorte rundt inntil han, da kan jeg gå fra han og han sover søtt noen timer uten meg.

Har tenkt å gjøre det samme som dere ift egen seng, sovne på brystet/ puppen og så over i senga. Gjør det samme i vogna på dadgtid om vi ikke triller tur, og det har gått seg til. De gangene han våkner når jeg legger han så tar jeg han opp og starter på nytt. Så sovner han etterhvert.

Er mindre stressa nå enn tidligere på samsoving og pupping i søvn, merker at han har blitt eldre og har blitt litt mindre avhengig av meg. I starten kunne jeg bare glemme at han sov i vogna eller i senge uten meg. Så det går fremover, og higg need- babyene blir store en gang de også.

Lykke til!

Skrevet

hei, jeg planlegger å bruke opp ned metoden når mini blir litt større

http://www.xn--barnogsvn-r8a.com/?page_id=62

liker heller ikke tanken på for mye gråting og han har til nå blitt ammet i søvn, for så å overflyttes til sin seng. Ender alltid opp sammen med meg en gang utpå natta :)

Skrevet

Ville bare dytte litt, har samme problem... og trenger tips og råd! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...