Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 tenker på å utdanne meg nå, og bli noe, men jeg vet ikke hva! er 100% alene med barna mine, så må ha en jobb som passer med barnehagetidene. tenkte litt på helsesøster, men vet ikke om jeg kan ta den utdannelsen her jeg bor. har veldig lyst til å jobbe med barn, men vet ikke om jeg vil jobbe i barnehage. .. så har noen noen forslag?=) tenkte å snakke med en studieveileder iløpet av uken, så håper jeg finner utav noe snart=)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 Det aller meste. Du må nå først og fremst tenke på hva du VIL utdanne deg til.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 dette lurer jeg også på, så dytter litt :-) helsesøster høres kjekt ut! Det kunne jeg tenkte meg også!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 Dette har jeg tenkt på lenge. I utgangspunktet så ønsket jeg å bli sykepleier. Men nå viser det seg at det ikke blir oppstart med nytt sykepleiekull der jeg vil gå når jeg skal starte å studere. Derfor lurer jeg nå på sosionom. Det er vel en jobb man vanligvis gjør mens barna er i barnehagen. Som sykepleier jobber man jo skift og det kan jo bli problematisk.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #5 Skrevet 27. mars 2011 Du må vel praktisere(?) som sykepleier før du tar videreutdannelse og det ville jeg ikke satset på. Sykepleier har mye ukurante arb.tider. Ellers passer jo det meste. Er selv siviløkonom og jobber som konsulent. Jobber dagtid, har flexi-tid og kan arbeide hjemmefra når jeg ønsker det.)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #6 Skrevet 27. mars 2011 Ett yrke der du jobber mandag - fredag fra 8-16
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. mars 2011 #7 Skrevet 27. mars 2011 jeg er alenemor, og utdanner meg til å bli velferdsviter. da får jeg 8-15.45 jobb på vinteren og 8-15 på sommeren med fleksitid. så det er ikke noe problem med barn. når småen blir stor har jeg plan om å jobbe som politisk rådgiver, så jeg skal ta master på deltid når jeg er ferdig som veferdsviter. planen min er å jobbe i nav når jeg er ferdig utdannet, helst i arbeid eller trygd. har du ikke velferdsfag der du bor så kan du ta sosionom å gjøre det samme om du er intressert
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #8 Skrevet 27. mars 2011 Både som sykepleier, sosionom, barnevernpedagog, vernepleier og de typer av yrker kan det være vanskelig å få 9-4 jobb... Jeg ville gått for lærer eller førskolelærer... I samme gata, men da er det lett å finne 9-4 jobb..
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #9 Skrevet 27. mars 2011 En barnehagejobb er ikke så lett når du er alenemor, kan jo gå greit om du har barn i samme barnehagen som du jobber i, men man har jo ofte tidligvakter og seinvakter, ikke kun mellomvakter.. Så har du tidlivakt rekker du ikke levere barnet i en annen barnehage før du skal på jobb, og samme med seinvakt, du rekker ikke hente barnet.. Så jeg vil anbefale deg en kontorjobb/flexitidjobb.. F.eks en økonomisk utdannelse kan brukes til veldig mye! Eller noe mot sosialt arbeid, velferdsrett, barnevern.. Så du kan jobbe på nav, barnevern, eller andre typer kontor.. Er vel endel dagstillinger i den bransjen..
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #10 Skrevet 28. mars 2011 takk for svar alle sammen=) syns dette er veldig vanskelig...føler det ikke helt går opp! google forslagene deres nå, for å se om det er noe jeg kunne tenkt meg å bli=) noen flere forslag?=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå