Baby Bliss Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 Jeg lurer litt på om jeg skal legge til en flaske med mme på kvelden til gutten min på 4,5 mnd. Føler at jeg ikke har nok melk til å mette ham på kvelden, han blir bare liggende å sutte og sutte uten at jeg hører at han svelger. Resultatet er jo da at han våkner ikke lenge etter fordi han er sulten igjen. Burde jeg kanskje lagt til en flaske med mme på kvelden...?! Har begynt med litt grøt på morgenen for at han skal venne seg til andre smaker (bare 3 ss vann og 1ts nestlé ris- og hvetegrøt foreløbig), burde jeg kanskje heller flytte det til kvelden istedet?? Kjenner jeg blir veldig usikker på dette med mat som kommer i tillegg til ammingen, for jeg vil jo helst fullamme, men føler ikke det helt strekker til på kvelden... Noen meninger/erfaringer...?
mamman til Fillip Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 Om han ikke har reagert med vondt i magen/uro til smaksprøvene på grøten ville jeg gitt han det på kvelden i stedet for morgen.. ETTER amminga:) Ville iallefall prøvd det før jeg gikk til innkjøp av mme lykke til!
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Hei, ikke vet jeg altså.. Ganske ny, men jeg gir mme på kvelden da sover hun bedre og lenger! Hun er bare 3 uker så sikkert teit av meg å gjøre det, men det går ikke utover ammingen min, jeg har nok melk, men hun sover bedre på mme rett og slett og det veier tyngre enn å fullamme til alle døgnets tider prøv det du så skal du se han holder seg god og mett mye lenger =) Lykke til !!
lillespire08+10 Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 De sier at man heller bør gi grøt i stedet for mme som tillegg på kvelden. (noe ifht jern tror jeg) Da spesielt siden babyen din er over 4 mnd. Jeg har gitt jenta mi ektra mme på kveld siden hun var 3 mnd, samme problem som deg. Men slik gjør jeg det nå: Grøt (halv porsjon havregrøt) i 1730-18 tida. Deretter steller vi henne, bader nesten hver dag. Og så ammer jeg henne i 1830-19 tida. Det skal også sies at mange opplever rundt 4 mnd alder at babyen har en økeperiode og dermed sover dårligere og har flere oppvåkninger. Jenta mi sov fra 19-01 første økt for 2 uker siden, men nå våkner hun rundt 22-23. Men det er bare en periode Men er vel et tegn på at man kan starte med fast føde. Ang hvor mye grøt, er det bare å trappe jevnt opp. Etter en uke eller to kan man godt være oppe i full porsjon. Lykke til!
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Hvis du vil fullamme så ville jeg bare gitt han pupp når han våkner igjen, jeg. Han er jo bare 4,5 mnd og tiden går veldig fort. Det er først når han er 6 mnd at du kan forvente en natt uten amming. Når min var 4,5 mnd så ammet jeg han før vi la han kl 19.00, så ammet jeg stort sett 3 ganger i løpet av kvelden/natten. Han sov til ca 08.00 på den tiden. Min nattavvente seg gradvis fra han var 5,5 mnd og etter 7 mnd har han ikke rørt puppen i det hele tatt mellom kl 19 og kl 06.30. Vær tålmodig! :-) Jeg vet mange får problemer med ammingen etter at de starter med flaske, så unngå det så langt du kan.
Baby Bliss Skrevet 9. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2011 Jeg forventer ikke at han skal sove natten gjennom, langt derifra! Men det er så frustrerende å måtte se at han sutter og sutter, men ikke får særlig i seg... Føler nesten at han til slutt bare sovner fordi han blir så sliten av å sutte! Men igår kveld gikk det faktisk mye bedre! Han hadde kun én oppvåkning kort tid etter vi la ham første gangen, da fikk han mer mm og så sov han fra kl.20:30 til kl.04:00 på natten! Det var deeeeeilig! Etter det sov han til kl.06 og så sov vi til kl.07:30! Håper det er som dere sier; at han har hatt en økeperiode og nå er iferd med å finne en god rytme igjen!! *bank i bordet*
Hera_75 Skrevet 9. april 2011 #7 Skrevet 9. april 2011 hvis du vil fullamme, kan du pumpe deg en gang på morgenen/formiddagen og gi dette i tillegg på kvelden. det har jeg gjort fra min var ca 2 mnd, for han var så sulten på kvelden, spiste meg helt tom og sutret etter mer. hadde problemer med å sovne, og sov bare en time eller to på kvelden. etter at han fikk spise seg mett på kvelden ble det bare idyll her.. sovner som en stein ca kl åtte, og sover da til ett-to på natten. har gjort det slik i 1 1/2 mnd nå, og har blitt litt lei av pumpingen, og begynt å gi mme i stedet. bare fordi jeg er lat.. blir bra å kunne gi litt grøt snart, min er en sulten liten tass. jeg mener at man må gjøre ting litt greit for seg.. så ikke ha dårlig samvittighet for å gi litt mme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå