Mamma2011 Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 Lurer på om det er noen der ute som vet hva kritteriene for tidlig ul er? Har ikke fått bestilt legetime enda pga legen har vært borte, men skal prøve å manne meg opp til å ringe i morgen (gruer meg veldig da jeg er livredd alt som heter leger ol). Har testet flere positive tester, men symptomene på graviditeten er så få at jeg virkeligen ikke tror på at de er positive da Hørres kanskje teit ut. Så det jeg lurer på er om jeg i det hele tatt har noen sjanse for å få tidlig ul, eller om det bare er i spesielle situasjoner det blir gjordt. Har virkeligen lyst å se et bankende hjerte eller høre hjertelyden ikke minst, sånn at det kan gå litt mer opp for meg. Er rett og slett dritnervøs. Slitsomt å gå sånn. Noen andre som har følt det samme??
nummer 4 er en spire Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Kan du ikke bare si at du aner ikke når du hadde siste mens, da får du ultralyd for å fastsette termin
Thalia Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Eventuelt kan du betale for det da. Privat. Det koster litt, men hvis du virkelig vil så spiller det kanskje ingen rolle. De stiller ingen kriterier, det er bare å bestille time.
Guttemamma75 Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 For å få ul via lege må du ha en medisinsk grunn f.eks blødninger, usikkerhet om termin, mistanke om flerlinger, medisinbruk etc.. At du ikke føler deg gravid og vil se hjertet slå er ikke grunnlag for at det offentlige skal betale ul for deg - du får gjøre som alle andre som "lurer på om det er liv" - for mellom 500 - 1200 kr kan du omentrent på dagen skaffe deg privat ul og få se akkurat det du vil se..
Guttemamma75 Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Og en kommentar til nummer 4 er en spire : å lyve for å få en undersøkelse er ikke bare uetisk men man "tar" da tid fra en annen som har en reell årsak til å få undersøkelse.. Ikke rart køene i helsevesenet er så lange om folk driver å lyver for å få "viljen sin".. La legen avgjøre om det er MEDISINSK grunnlag for en undersøkelse, er det ikke det får man pent vente eller betale selv for den undersøkelsen man vil ha....
anna_lou Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Sist jeg var pregos hadde jeg ingen anelse i min villeste fantasi når jeg hadde min siste mens. Fordi jeg hadde aldri mens..........men uasnett, jeg fikk ikke UL for det.....tror bare de målte HCG nivå i blodet og antok derfra, så viste det seg at det var i nærheten av korrekt. Jeg var derimot på UL i uke 11, men det var fordi legen trodde jeg hadde SA, noe som ikke stemte...heldigvis!!!!
Gjest Skrevet 28. mars 2011 #7 Skrevet 28. mars 2011 Dama mi bestilte privat UL, selv med en familiesykdom hos meg og min far (hjertefeil) fikk hun ikke før hun er i uke 11... må da ut med 800kr som det selfølgelig er verdt å få vite om det er noe liv.. hun er ikke lengre en 5+5 så jeg sitter å venter i spenning selvom det ikke er før 4mai
Mamma2011 Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 28. mars 2011 Er også veldig spent. Men får vell bare smøre oss med tålmodighet og se hva som skjer
Blondie Skrevet 29. mars 2011 #9 Skrevet 29. mars 2011 hvis du akkurat har testet positivt vil de ikke se noe på Ul enda. elle rhvertfall ikke mye. anbefaler deg å bestille en lege time. jeg hadde det slik som deg og legen tok to blødprøver av meg med noen dagers mellomrom for å måle HCG nivået. da får du et sikkert svar på om du er grvaid :-) for å få tidligere ul enn uke 18 må det være noe helt spesielt. ellers må man ta det privat. det har vi gjort pga noen små blødninger. kostet 600kr og det var det verdt:-)
Mamma2011 Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 29. mars 2011 Er 11+2 uker på vei Skal til legen denne uka, så da får vi bare høre hva han har å si Kanskje vi skal bestille privat, får se hvilke muligheter det er her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå