Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 Er så lei meg. Har aldri fått bot før og respkterer lover og regler. Nå venter jeg på en reaksjon i posten etter å ha kjørt en strekning der fartsgrensene skifter mellom 60, 80, 70 og 60 igjen hele tiden. Også kjørte jeg plutselig i 80 i 60 sonen. Oppdaget selv at jeg kjørte for fort og bremset ned, men fotoboksen knipset meg. Så hva skjer nå da? Mister jeg lappen eller blir jeg 6000 kroner fattigere. Selvfølgelig dumt å kjøre for fort, men jeg synes veivesenet like gjerne kan sette grensa til 60 hele strekningen i stedet for å bytte hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 Nei, her er det du som ikke har vært observant nok. Så lenge det skiltes har du ikke rett til å synse og mene noe om hvordan ting bør være. Reglene er satt, da får du holde deg til dem. Om du mister lappen eller ikke, vet jeg ikke. Men det kommer nok til å svi uansett.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Tror ikke du mister lappen, nei - men blir en temmelig diger bot..
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 Selvfølgelig var jeg ikke observant nok. Men de gjør det ikke lett heller når en strekning på 11 kilometer har 8 forskjellige fartsgrenser. Da er det vel like greit å regulere strekningen med 60 sone hele veien, men da går vel staten glipp av noen kroner. Det står nemlig fire fotobokser på strekningen også, så man kan jo begynne å lure. Skjønner at det var 60 sone der jeg ble tatt, men skjønner ikke at det var 80 sone like før.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #5 Skrevet 27. mars 2011 Det hender ganske ofte at man ikke får noen reaksjon selv om du ble knipset.... I så mye som 50% av sakene er bildet for dårlig, så det er fremdeles håp
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #6 Skrevet 27. mars 2011 Huff, føler med deg. Jeg ble nesten tatt i å kjøre i sytti i den flotte miljø-fartsgrense-sonen her i byen. Vanskelig å huske å bremse ned til seksti før fotobokser ...
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #7 Skrevet 27. mars 2011 du mister ikke lappen, tror du må ha kjørt i 24 km over for å miste lappe å de trekk rjo fra litt også, lurer på om det er 10 % eller noe slikt, men det blir nok en klekkelig bot.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #8 Skrevet 27. mars 2011 Det er fort gjort og jeg skjønner frustrasjonen din! Tror heller ikke du mister lappen, men en saftig bot blir det nok ja...
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #9 Skrevet 27. mars 2011 Jeg fikk bot i denne uka, 71 i 60-sonen. Det ga meg en prikk og 2900 i bot.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #10 Skrevet 27. mars 2011 Prikker og ja. Hva går det ut på igjen. Følger prikken deg resten av livet eller forsvinner den i løpet av noen år dersom man ikke får flere?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #11 Skrevet 28. mars 2011 Huff, kjedelig men du mister nok ikke lappen om farten du kjørte i var 80. Selv er jeg som deg - respekterer loven og får spader hver gang jeg ser noe gult (refleksvest) langs veien som kan være politi, selv om jeg ikke har gjort noe galt. Også presterte jeg da å glemme meg av og kom i 50 inn i 30 sona... Det anbefales IKKE. Total panikk, 4200,- i bot og prikker det glemte jeg å spørre om rett og slett... Men jeg innserat jeg var like ved å miste lappen... Skummelt!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #12 Skrevet 28. mars 2011 Hei, nå har jeg sjekket det opp for deg; i følge forskrift om forenklet forelegg i veitrafikk saker fører kjøring i 80 km/t i 60 sone til 4200 kr i bot og to prikker. Prikkene bortfaller etter to år så lenge du ikke får nye prikker grunnet andre overtredelser. får man samlet 8 prikker for ulike overtredelser vil man miste lappen for 6 mnd. Det er imidlertid ikke sikkert de har målt deg i 80 selv om speedometeret viste dette. De viser ofte høyere hastighet, spesielt på eldre biler og det er som tidligere nevnt også fratrekk for måleunøyaktighet. Lykke til iallefall. Det er ikke verdens undergang. Kjipe penger men blir fort glemt )
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #13 Skrevet 28. mars 2011 86 km/t i 60 sona og du mister lappen i 3 mnd. Akkurat hvor mye du får vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå