Gå til innhold

Trenger kontat med andre i lignende situasjon - VIKTIG!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver nå fra barneklinikken hvor lillemor på 5 mnd er innlagt.

Grunnen til at jeg har bedt om hjelp er at hun spiser så lite og legger så lite på seg. (Har vært sånn siden hun ble født). Et måltid på puppen nå som hun er snart 6 mnd kan være fra 35 ml til 55 ml vanligvis og så er hun fornøyd. Hun vil heller ikke ha grøt eller noen ting.

Vet ikke enda om de vil sonde henne for å utvide magesekken men tror ikke de kommer til å gjøre det fordi hun ikke viser tegn til misstrivsel. Vi forsøker å få i henne litt mer melk på flaske etter at hun har drukket sine par minutter på puppen, men et måltid kan da vare opp til 45 min og da har vi toppen klart å lure i henne 70 ml tilsammen.

Jeg føler at alle rundt meg synes at jeg bare tuller og føler meg veldig ensom i denne slitsomme situasjonen.

Noen som er, eller har vært i eller kjenner noen i situasjon??

Eller noen som har barn som har blitt sondet? (mat inn slange via nesen).

Takknemlig hvis noen svarer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt at du endelig har fått hjelp og blir tatt på alvor! Jeg har lest og svart på dine innlegg flere ganger tidligere og vært oppriktig bekymret for din lille jente! Ville bare ønske dere masse lykke til og håper virkelig at det nå løser seg!

Klem

Skrevet

Uffda, forstår jeg godt.. Jeg har en datter som har spist lite siden hun ble født. Hun var ganske svak og klarte ikke å spise selv, så hun hadde sonde på de første 6 ukene av livet hennes. Hun er 10 uker prematur da. Etter at hun begynte med fast føde har det ikke gått noe bedre. Hun er nå straks 11 mnd og spiser middagsglassene fra 5-6 mnd, men kun en halv eller mindre. Nå har hun heldigvis begynt å klare litt biter, så hun får i seg omtrent en halv brødskive uten å spy. Riktignok drikker jenta mi godt med mme, opptil 180-200 ml x 4.

Har mange ganger ønsket oss inn i sykehus slik at de kan utvide magesekken og hun virkelig får kjenne på sultfølelsen, men de vil selvfølgelig ikke legge oss inn siden hun går greit opp i vekt og er en aktiv, blid jente. Og hverken jeg eller hs er bekymret nå lenger.

Men jeg føler med deg, det er tungt å ha et barn som ikke vil spise noe..

Stor klem til dere!

Skrevet

Takk for svar dere jenter. Åå skulle vært så glad hvis hun kunne spist 200 mlx4. Siden kl 9 i dagtidlig har hun har fått i seg 405 ml tilsammen og da har vi fått så god hjelp som mulig er tror jeg her på sykehuset.

Tid for litt søvn - hasta mañana chicas

Skrevet

Vil bare gi deg en klem jeg:) Har også fulgt med på dine tidligere innlegg og nå var det godt å se at dere er blitt tatt på alvor!Masse lykke til og håper jenta di får i seg mer mat etterhvert:)

Stor klem

Skrevet

Ingen andre i lignende situasjon.. så rart at det bare er meg.

Er visst ikke noe å gjøre, konklusjoenen fra legen tror jeg kommer til å bli at hun klarer seg på uhyre lite mat og at hun skal være liten og ikke legge på seg så mye. I dag har hun drukket 150 ml tilsammen siden kl 8 i dagtidlig

Skrevet

Tror jeg har svart deg tidligere jeg også. Har selv ei jente på 5 mnd som har spist dårlig hele veien. Her er vi veldig fornøyde hvis hun har spist av puppen i hele 3 min! Nekter flaske og det er så vidt vi får i henne en halv smaksprorsjon grøt. Sist kontroll hadde hun gått ned 10 g til 5300g på en uke. Så da ble det avtalt med vakthavende lege på sykehuset at vi skulle prøve et par uker til med 3-4 timer mellom måltidene for at hun skulle få sjansen til å bli ordentlig sulten ( dette har jeg ment hele tiden, men hs har instistert på at hun skal mates 2. hver time og en periode måtte vi ha klokke på om natte til 3. hver time). En uke til vi skal tilbake på hs. Hvis det ikke er bedring da tipper jeg hun blir henvist til spiseteamet for sonde evt. peg. Men aner ikke om sykehuset vil gjøre det da hun er blid og fornøyd og veldig aktiv.

Håper alt går bra med dere på sykehuset og at dere får god hjelp! Er så slitsomt når de ikke vil spise. Anbefaler deg å gå inn på knappenforeningen.no

Skrevet

Hei siz85 - virker som om vi har det nesten helt likt! Husker ikke om du har svart meg før forresten, men kan vi ikke følge hverandre? Vil gjerne vite hvordan det går med dere videre. Her har vi nå gått inn for å gi pupp hver 3. time på dagen og at det går 4 timer på natten i stedet for å gi henne når hun virker sulten eller når vi synes det har gått kjempelenge. Skal sjekke ut knappenforeningen

Skrevet

ja det kan vi gjerne. Kjenner ingen andre som sliter så med spisingen til de små. har egentlig ikke sett så mye på knappenforeningen sin side enda, men kjenner til den fra jobb. Hs har ikke forklart noe om hverken sonde eller peg, de har egentlig bare pratet seg i mellom mens jeg satt der. Synes egentlig det er litt dårlig, tror de færreste vet hva en peg er og da er det unødvendig å prate om hva som evt. bør gjøres seg i mellom og ikke forklare noe til meg. Er egentlig ikke så bekymret for henne siden hun er så fornøyd, men på hs så triller alltid tårene når de begynnre å "mase".

Er litt usikker på om jeg har svart deg tidligere, er litt opp og ned hvor mye jeg er her inne, men kjente igjen navnet ditt. Send meg gjerne mail og fortell om hvordan dere har det, ellers så skal jeg prøve å følge litt med her inne. [email protected]

jeg har iallefall merket litt bedring på spisingen etter at vi begynte med 3-4 timer håper du også gjør det :)

Skrevet

Nå har hun fått time hos ernæringsfysiolog om 2 uker, men aner ikke hva de gjør da. Hmm

Skrevet

Der får du sikkert tips om du må gi ekstra vitaminer eller noe. Jeg hadde aldri hørt om Peg før du skrev om det her så har googlet det, og Herregud så skremmende det høres ut! Ber til gud om at vi skal slippe sonde og peg, det høres bare for jævlig ut.

Vi holder kontakt på mail. Håper og tror det går bedre nå med 3-4 timers regelen, nå tar hun iallefall noe på puppen, av og til mer og av og til mindre. Etter en del styr med flasken i kveld siden hun nesten ikke tok noe på brystet fant hun ut at hun plutselig skulle drikke 80 ml. Hipp hurra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...