Gå til innhold

Ånei! Jeg har fått omgangssyken! Hvordan unngår jeg å smitte jenta mi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fuck...jeg som har klart meg igjennom høysesongen...så måtte det slå til her i huset også...

Jeg må jo fortsette å amme, selvfølgelig. Men hvordan reduserer jeg smittefaren til vesla?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håndvask, håndvask og atter håndvask, gjerne med sprit også. Her har vi hatt styggedommen i hus hele 3 ganger hittil i vinter, og både jeg og vesla har heldigvis unngått smitte alle tre gangene, nettopp pga MYE håndvask og MYE spriting..

Lykke til, og god bedring, trøsten får vel være at det går vanligvis ganske fort over det hele- bare husk i forhold til smitte at man er smittsom i 24 timer etter siste oppkast/ diare!

Skrevet

såvidt jeg har forstått så er smittefaren fra mor til barn ganske liten uansett. siden baby får antistoffer (eller noe sånnt) fra mor under ammingen :)

aner ikke om det er noe sannhet i det men jeg har hørt dette fra flere..

Skrevet

Fy faderullan for en natt! Har først sluttet å kaste opp nå. Heldigvis i tide til gullet står opp. Har ammet i natt, med tørkle over munnen og nesa. Vet ikke om det har noe for seg, men jeg er villig til å prøve ALT for at hun ikke skal få det... Håndsåpen og håndspriten er flittig brukt, og jeg har akkurat gjort litt rent etter meg. Lagt alle klær i en pose, og skiftet nattøy flere ganger.

Noen som har flere tips til hvordan jeg kan unngå å smitte henne? Annet enn å holde det rent her og holde meg litt unna henne? Blir vanskelig, for hun liker helst å sitte på armen min... :-(

Skrevet

Mi erfaring er at de små er veldig godt beskyttet gjennom ammingen. Ijula var både eg og pappan, bestemor og tante syk mens lille på 2 mnd ikke ble syk, og nå i helgen ble først eg syk, så oldemor, bestemor og bestemors kjærest, mens jenta på 5 mnd har klart seg utmerket. Og vi har ikkje vært hysterisk på vaskinga eller desinfisering (i jula var vi det, ALT ble desinfisert, men vi var nok smittet allerede).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...