Gå til innhold

hvordan få lillegull til å spise ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

han blir 5 mnd om 1 uke og har fått smake mat siden 3,5 mnd. men er ofte lite innterisert, spiser avogtil en del, men avogtil, bare hyler han og vil ikke ha noe når eg prøver å gi han mat.. uansett hva jeg prøver å gi han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenner på gang? mange vil ikke ha mat i den perioden...

kanskje han bare ikke er sulten når han hyler?

han syntes maten er for kald/varm/feil konsistens?

når minste her hyler å slår unna maten er det innimellom for han ikke vil ha det! får brød, vil ha grøt f.eks:) mitt lille esel på 9.5mnd:D

bare noen tanker:)

Skrevet

han har vært sånn siden vi startet med fast føde, så føler ikke det bare er en periode.. men har har fått 2 tenner. og er kveldsen som er verst.. men han vil jo ha melka si istedenfor mat. så han er nok litt sulten for han drikker tomt 160 ml :P

frokost går bra, lunsj litt variert, middag som oftest greit, men kvelds er verst. 1 av 5 dager spiser han kanskje 1/5 del av en porsjon :P

Skrevet

hmm, det skal ikke være enkelt!

Jeg er absolutt ingen ekspert men kan da komme med noen flere tanker;)

kanskje han er for trøtt? eller kanskje for sulten å han føler han ikke blir mett av grøten? har du prøvd å gi han noe melk først, så grøt så resten av melka etterpå?

du skriver også at han ikke virker interresert... kanskje han bare er et melke barn enda!? er det noe det virker som om han vil ha, f.eks det du spiser? mini her begynte ialf å like brød å bli helt vill etter det etter han fikk smake på min brødskive hver morgen! før det ville han absolutt ikke ha...

Skrevet

takk for svar :) har endret litt på rutinene å startet å gi han vann til maten å da spiser han og gaper faktisk for å få :) så tror d hjalp litt at han får "drikke" maten litt i seg. :)

han har de 2 siste nettene sovet fra 19-08. med 1 mating :) fått 4 mltider på dagen, først fast føde så melk, å det han gått kjempebra, så håper det fortsetter sånn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...