Gå til innhold

Dere som ammer og har begynt med grøt rundt 4 mnd... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna (4,5 mnd) har fått grøt i et par uker nå i samrå med helsesøster, for hun er så sulten hele tiden og legger ikke på seg allverdens. Hun elsker det! Og er tydelig interessert i annen mat også, hun strekker seg mot alt jeg putter i munnen. Så nå lurer jeg på når er det vanlig å introdusere et måltid til? Jeg er så ambivalent for jeg hadde egentlig tenkt til å fullamme henne til hun var 6 mnd, men jeg skjønte da hun bikket 4 mnd at det ikke kom til å gå. Vil derfor amme så mye som mulig men ikke hver time heller :)

Noen som vet hva som anbefales eller har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, mini her har fått grøt smaksprøver siden han var 4 mnd, nå er han 5 mnd og spiser ikke en porsjon hver gang, ligger på ca 10 små baby teskjeer 2 ganger om dagen. Midt på dagen får han smake noe annet, et par skjeer med gulrot feks.

Jeg ammer for harde livet enda da mini elsker pupp. Men fra å amme hver annen time kan det nå gå tre timer etter inntak av grøt.

Han har hele tiden lagt fint på seg, også før vi startet med grøt. Derfor har jeg ikke kjørt på med full porsjon enda, vil nemmelig amme lengst mulig :)

Men selvfølgelig fra 6 mnd så bør han jo spise mere mat.

men for å svare på spm ditt, så er det sikkert helt ok å gi mere mat :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...