Gå til innhold

Like vondt 2. gang??

Anbefalte innlegg

Sist gaviditet i 2009 fikk jeg bekkenløsning rundt uke 20.. jeg endte opp på krykker og hadde store problemer med å bevege meg.

Nå er jeg 9 uker + 3 på vei og kjenner bekkenet allerede...

er det noen som har erfaring om det har en tendens til å bli like vondt 2.gang??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143072243-like-vondt-2-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Noen kan ha BL i et svangerskap og ikke det neste. Mange mener dette kommer av økt bevissthet og trening som styrker kjernemuskulatur. Men så vidt jeg vet får de fleste BL i senere svangerskap hvis de tidligere har vært plaget med det, og dessverre ofte verre.

Det er viktig at du kommer deg fort til behandling. Ta det med ro og lytt til kroppen. Knipeøvelser kan ofte gjøre det bedre. Jeg har en teori om at en av grunnene til at BL ofte blir verre i senere svangerskap er fordi bekkenbunnsmuskulaturen er så mye svakere etter et svangerskap og fødsel. Jeg kjenner iallefall at det er en del av årsaken hos meg. I perioder hvor jeg er flink til å gjøre knipeøvelser blir jeg bedre.

Lykke til!

Ang knipeøvelser så har det nok en del å si hvor smertene sitter. Noen har kun smerter i symfysen og f.eks lysken - der tror jeg det vil ha mer å si. Har en gangvansker og smerter som sitter i hovedsak i rumpa og ved halebeinet tror jeg ikke det har så mye å si hvor mye en kniper.

BL er hormonellt betinget.

Har en hatt bl før er det høyst sannsynelig å få det i neste svangerskap også.

Fordelen kan man vel si 2. gang er at man vet hvilke forhåndsregler som må tas ang hva man bør gjøre og ikke gjøre. Ulempen er at man har en liten en fra før av som krever en del og man blir sliten av løfting og børing osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...