2010 Mammaen Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 Man kan slutte å koke vannet når de små er godt i gang med fast føde. Sterilisering sluttet vi med ved 7 mnd tror jeg - men da vasker vi flaskene på 65 grader i maskin. Tuttene steriliserer vi en gang i blant fremdeles.
Pumba78 Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Lurer på: Hvorfor er det så nøye med sterilisering? De stappet jo leker og alt annet inn i munnen? Vet man skal det altså men skjønner ikke helt hvorfor det er mer nøye med det enn med andre ting, den safe feeder greia vasker man jo bare for hånd, og lekene en gang i blant?
MammaKos Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2011 Fordi det er melkebakteriene man skal være ekstra forsiktig med
Evigheten Skrevet 27. mars 2011 #5 Skrevet 27. mars 2011 Vi slutta å koke vannet da mini ble 6 mnd. Da hadde ho spist fast føde i halvannen mnd. Sterilisere gjør vi fortsatt og kommer til å gjøre en stund til. Har ikke oppvaskmaskin, og jeg stoler ikke på egne oppvaskferdigheter
Willy Wonka Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 jeg sluttet å koke vannet da gutten min var 4 mnd, dette fikk jeg grønt lys av på helsestasjonen. Har aldri vært nøye med sterilisering, vasket flaskene godt enten for hånd eller i maskin. Kokte alltid flasker og smokker før første gangs bruk, men sjelden ellers. Gutten er nå 10 mnd og frisk og rask.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå