missM79 Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 Poden får full porsjon grøt til frukost, skive og frukt til lusj, god middag og tilslutt grøt til kvelds. Er ikke så veldig interessert i mm på dagtid. Maks en gang gjerne før middag. Men på kveld og natt vil han ha mm. Gir han da for jeg ønsker å opprettholde produksjonen, men må si jeg av og til lurer på om jeg skal slutte... har ikke prøvd mme. Noen erfaringer?
lillenims Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 Det er ikke noe problem å amme bare et par ganger om dagen, det er ofte det man gjør om man ammer til ungen er 2-3 år, går i barnehage etc. Selv har jeg ammet morgen og kveld siden ungen var ca 10 mnd, fra hun var ca 8 mnd fikk hun som regel 150 ml morsmelk på flaske i løpet av dagen i tillegg, og av og til ammet jeg henne på ettermiddagen (etter jobb). Hun drakk lite vann. Om du trives med amminga slik du gjør det nå er det ingen grunn til å slutte fordi om han bare vil ha en gang i døgnet. Melkeproduksjonen vil tilpasse seg når på døgnet du gir melk, og sannsynligvis holde seg nokså stabil på det nivået du har nå så lenge du vil. I perioder kan det hende han vil die oftere, feks om han er syk. Forbehold: han bør ha noen godt våte bleier i løpet av døgnet, vanskelig å si hvor mange, siden de tisser mye sjeldnere enn som nyfødte (der er jo rådet 5-8 våte bleier pr døgn). Virker han pigg og fornøyd, er det sannsynligvis helt i orden :-)
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Min gutt nektet plutselig å amme på dagtid fra han var 8 mnd. Han ville kun ha pupp om morgenen rett etter han våknet. Nå er han 9,5 mnd og jeg ammer han fremdeles om morgenen. Og jeg signerer hun over, så lenge du trives med ammingen slik den er nå, så trenger du ikke å slutte! :-) Min ammer jo som sagt kun om morgenen, derfor endte det med at jeg byttet ut det vannet han fikk til lunsj og kvelds med hipp3/nan3. Mange får problemer med ammingen når de starter med flaske, så det er greit å unngå dette hvis det er mulig, tenker da jeg.. Jeg tror at grunnen til at min sønn ikke ville ha pupp mer på dagtid er at han er en veldig utålmodig og selvstendig type som ikke har tid til å vente på at melken skal komme.. Men jeg ser også i ettertid at jeg har vært raskt med å tilby vann på flaske, fremfor å kun tilby puppen som tørstedrikk. (I tillegg til at jeg er en stresset førstegangsmamma ;-) !)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå