Gå til innhold

Råd til en litt frustrert kveldsmamma her ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita jente på 4 mnd som tydeligvis har bestemt seg for å rote totalt til alt som heter rutiner når det gjelder mat.. Nå kan det gå 5 timer mellom hvert måltid og blir rasende sinte om jeg tilbyr før. For da må jo jeg skjønne at hun egentlig vil sove. Hun skriker absolutt ikke når hun er sulten, sprudlende blide hele tiden, men når jeg da innimellom tilbyr mat så vil hun ha.

Så jeg forstår meg egentlig ikke helt på disse mattegnene til gullet mitt..

Vi har leggetid rundt 19.30 fast hver dag, dette går som en drøm.

Som regel får vi i henne mat før sengen, men OFTE som ikveld da ble hun rasende og var ikke interessert i mat.. Spiser rundt 16-17 og har helt til for en uke siden spist da rett før leggetid 19.30 igjen uten problem..

Men plutselig er et måltid helt vekke, og hun spiser ikke mer de andre måltidene på dagtid...

Noe å gjøre her???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt at de innimellom har slike perioder der de "roter" alt til.... Du får fortsette å gjøre så godt du kan, og prøve å lese tegnene. Det vil nok ordne seg igjen. Min datter har en periode nå der hun ikke bestandig vil ha mat. Men hvis vi evt skifter en bleie, eller prøver å mate i et annet rom hender det hun vil ha mat igjen. men hender også hun hopper over måltid. Lykke til :-)

Skrevet

Ja her prøvde jeg med et ekstra bleieskift og kos og sang.. men når flasken kom, RASENDE gal.. hehe måtte jo le litt.. skjønte d at jenta mi bare ville ha koseteppe og smukk. Så sovnet på to minutt her.

Men men.. legger fint på seg, så er vel ikke skandale om hun går glipp av noe innimellom.

Har vel og kanksje noe med at vi har vært hos mine foreldre i en uke nå og lagt i en annen seng, og nå er svigermor her hos oss.. Hun er ikke helt begeistret for henne.. litt utrygg og sureleppen kommer fort i hennes armer. Så da søker hun vel tryggheten i smukk og koseteppet sitt kanskje..

jajaj :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...