Gå til innhold

trenger råd mot kvalme... jeg fungerer ikke!!


konemor med gutt+spire:)

Anbefalte innlegg

kvalmen sneeek seg på denne gangen. sist fantest jeg ikke kvalm, men NÅ derimot...uff...

 

er 7 uker i dag. for ikke å kaste opp spiser jeg litt, legger meg, våkner av at jeg må tisse, spiser, klarer meg på sofaen i en liten time så m¨jeg legge meg igjenn for ikke å spy.... dette gjentar jeg hele dagen og natta.

 

er helt ødelagt. bevegelse får meg til å brekke meg.

 

hele dagen går fra meg. jeg vil ha tid med mann min og sønn min, men jeg sover jo barne :(

 

hva kan jeg gjøre med dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta tiden til hjelp, jeg hadde hyperemesis og spydde non stop i 26 uker.... Du kan prøve sånt som love hearts, melk eller farris og juice. Men for min del måtte jeg bare ta tiden til hjelp, var innlagt noen dager for væskebehandling siden jeg var så dehydret :( er i uke 36 og spyr ennå nå og da...

 

Det går forhåpentligvis over, slapp av og hvil det du kan :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noee kvalmestillende piller, phenergan eller noe sånt, men de virket ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Off, kjedelig å være kvalm!

Har vert kvalm fra uke 8 og er den enda (Er i uke 18 nå). Jeg fikk kvalmestillende tabletter med legen, de hjelper meg.. Ellers har jeg bare måttet tatt tida til hjelp, innsett at det faktisk tar tid...

 

Masse lykke til:)Håper det snart går over:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sea band fra apoteket hjalp utrolig for meg. ikke psykisk, for med en gang det ene var av ble jeg veldig dårlig. det gjorde faktisk at jeg kom meg på jobb igjen etter en mnd med sykmelding.. det er slike reisesyke-armbånd med akupressutrykk. fungerer supert;)

ellers var det sitronvann og appelsiner som hjalp, selv om alt kom i retur. blir kvalm av appelsiner nå da, eneste minuset..:( jeg fikk også tabletter hos legen, som ikke hjalp. husker ikke hva de het.

ritz salte kjeks, vannflaske med sitrondråper i og mozell/farrisblanding stod som regel alltid på nattbordet.

det er grusomt å være så dårlig, og jeg takker min kjære for alt han gjorde den tiden det sto på hos meg...

det jeg ikke er så fornøyd med, er at jeg nå kjenner det kommer snikende tilbake...jeg er i uke 37+4, og har vært kvalm siden uke 36, blir bare værre. det er nok kroppen som forbereder seg, men minnene om de første mnd er tilbake for fullt...blææ

anbefaler deg å investere i de armbåndene;) lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og ja såklart, love hearts!!!! har nok ikke hjulpet på tennene, men gud hvor fantastiske de var!! når jeg skulle til lege måtte jeg spise en eller to pakker på bilturen som tar ca 5 minutt, ellers kastet jeg opp i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg godt igjen i dette.

 

Jeg bodde i Tyskland da jeg fikk tabletter fra legen som hjelp utrolig godt. Ønsket jeg hadde hatt dem ikke bare i siste graviditeten.

 

D het Postadoxin N og virkstoffet er : Meclozindihydrochlorid.

 

Jeg vet selvfølgelig ikke om de finnes her i Norge, men de hjalp utrolig bra. Alle andre ting jeg prøvde også i forrige svangerskap hjalp lite til ingenting. Med disse tablettene funket jeg igjen og kunne spise i tillegg.

 

Jeg trengte kun et tablettt a 25 mg om dagen og kunne ta meg av husarbeid, barn og fikk lov til å kjøre bil også. Noe som noen andre medisiner ikke tilllot.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur har gjort mirakler for meg i 2 graviditeter. Fra å ikke komme ut av senga, til så og si kvalmefri:):) Anbefales på det sterkeste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør meg ingenting at jeg er kvalm og dårlig så lenge jeg kan fungere :P er en del av det å vente barn., men nå har jeg en sønn fra før av også som trenger meg, og huset ser ikke ut når det er gutta om får bestemme!!

 

så jeg vil på beina jeg :P helst i går :P men har jeg "lov" å bare spise og sove da? når jeg har mann og barn i hus som krever av meg?? er det greit liksom? eller bør jeg pine meg gjennom oppkast og husvask?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart du har lov;)

skulle bare mangle at mannen tar seg av husvasken mens du er dårlig;) du bærer barnet deres, han slipper "lettere" unna de mnd det pågår, så at han gjør ting i huset-helt vanlig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd akupunktur? Det er jo en helt naturlig måte og ikke være kvalm på, og det er fint for hele balansen i kroppen, med energi og det hele....Om en kan slippe på en enkel måte å bare spise og sove, så er vel det fint for en selv også?? Jeg har også lidd meg gjennom flere svangerskap, men fant ut at det var jo helt unødvendig...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingefær kapsler funker veldig bra her =))) Ellers må man bare gjøre ting i et litt roligere tempo =)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det sånn fra uke 7 til uke 17-18... det ble litt bedre fra uke 13- 14 ca. Jeg har 2 barn som knapt så meg på over 2 måneder for jeg klarte ikke gå ut av senga uten å kaste opp.... Det går over, kvalmestillende kan være god hjelp for noen, ellers gjelder det bare å ta det med ro og ta tiden til hjelp desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å dra til legen og få kvalmestillende! Jeg fikk noen som het Afipran, de hjalp veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars deg...

Dette hjalp på meg:

Sure grønne epler, melonjoghurt, knekkebrød med hvitost, brødskive med grov leverpostei/rødløk/sylteagurk, ostesmørbrød (i stekepanna, funker med både hvit og brun ost) og alle de "sunne" matvarene popcorn, saltstenger, salt potetgull. Tok også ingefærkapsler.

Til middag (også veldig sunt;): Pommes frites, burger, pizza, spagetti med ost, nudler...

Av litt sunnere ting jeg orket tanken på: Wok med kylling, sterkt krydret, taco.

Men det varierte veeeeeldig. Noen dager orket jeg ikke tanken på det som virkelig FUNKET dagen før. Hele dagen gikk egentlig med til å tenke på hva jeg skulle spise neste gang for å stagge kvalmen. Men mange orker ikke mat, og går voldsomt ned. Jeg slapp heldigvis det.

 

Og så holdt jeg på å glemme at du må prøve SEABANDS! De får du kjøpt på apoteket. De fjernet de verste toppene på kvalmen min. Verdt et forsøk.

 

"Det er for en god sak!" var mantraet mitt på de verste dagene...

Masse lykke til med å bli kvitt og til å takle kvalmen!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...